2011 m. lapkričio 28 d., pirmadienis

Vilniaus miesto savivaldybės komunikacija internete

Pasirinkau panagrinėti Vilniaus miesto savivaldybės komunikaciją internete vedama tikslo išsiaiškinti, ar Lietuvos sostinė tinkamai save reprezentuoja internetinėje erdvėje, ar pateikia visą reikalingą ir aktualią informaciją visoms gyventojų grupėms ir ar ji aiškiai ir suprantama bei ar vyksta komunikacija kitais elektroniniais kanalais.



Vilniaus savivaldybės internetinė svetainė – www.vilnius.lt. Paprasta, aišku, lengvai randama, o ir paieškos sistemose įvedus žodelį „Vilnius“ pirmieji puslapiai yra būtent Vilniaus savivaldybės atskirai lietuviškasis ir angliškasis variantai. Atsidarius svetainę, pirmasis įspūdis – daug informacijos. Dizainas paprastas, pastelinės spalvos ir daug kategorijų bei subkategorijų skirtų įvairiai informacijai. Iš tiesų nuo tos informacijos gausos darosi šiek tiek painu, tačiau galima išskirti tikslines auditorijas svetainėje: Savivaldybė, Gyventojams, Verslininkams, Turistams. Kiekvienoje kategorijoje pateikiama konkrečiai grupei aktualiausia informacija. Kas yra labai tikslinga ir teisinga, nes kiekviena grupė aiškiai mato, kur reikėtų ieškoti informacijos, o tai be abejo yra tik pliusas tolimesnei komunikacijai.
Kas susiję su tiesiogine komunikacija, visų pirma, pateikiami visi su pagrindine savivaldybės veikla susijusių įmonių kontaktai, t.y. teikiama išsami informacija pagal pasirinktas kategorijas, kuriose be abejo yra pateikiami ir reikalingi kontaktai – telefono numeriai, elektroninio pašto adresai, internetinės svetainės ir pan. Kas susiję su pačios savivaldybės komunikacija, galima ieškoti konkretaus darbuotojo kontaktinio numerio, tačiau visa tai reikia daryti per paieškos sistemą – įvedus darbuotojo vardo ar pavardės raides. Viso pilno darbuotojų sąrašo nėra, ką būtų galima įvardinti minusu komunikacijai. Tiesa, svetainės dešiniajame kampe visada nedingsta pagrindiniai savivaldybės kontaktai – adresas, telefonas, faksas, atskiras numeris informaciniais klausimais bei atskiras pasitikėjimo telefono numeris. Taip pat nurodoma galimybė rašyti laišką tiesiogiai Vilniaus vicemerui. Taigi nors informacijos itin gausu, ji pateikiama nuo A iki Z, tačiau trūksta informacijos apie žmogiškąjį kontaktą ir komunikaciją. Nors pateikiami pagrindiniai telefonai, atskirai išskirtas informacinis numeris, tačiau kiekvieno darbuotojo kontaktų reikia ieškoti paieškoje, kas yra šiek tiek komplikuota, nes reikia žinoti konkrečios srities darbuotojo vardą ar pavardę. Tačiau artimesnei komunikacijai Vilniaus savivaldybė pasitelkia kitus kanalus – socialiniame tinkle Facebook savo paskirtis turi tiek Vilniaus miesto savivaldybė, tiek Vilniaus meras. Svetainėje šios paskyros yra atskirai išskirtos, matomos ir paspaudus ant atitinkamų piktogramų, vartotojas nuvedamas tiesiai į pasirinktą profilį Facebook paskyroje.
Savivaldybės puslapis turi 3587 gerbėjus, tačiau apie savivaldybę kalba vos 157. Paskyroje talpinamos įvairios naujienos Vilniaus mieste, žmonės komentuoja, savivaldybė atsako. Atsakymai gan šilti, nėra perdėto formalaus stiliaus, tad jeigu oficialioje svetainėje didesnės komunkacijos nėra, Facebook ‘ o tinkle ji vyksta. Tačiau svarbiausias ir matomiausias komunikacine prasme Vilniaus savivaldybės veidas ir reprezentatorius – Vilniaus miesto meras. Jo asmeniniame puslapyje Facebook socialiniame tinkle vyksta nuolatinė komunikacija. Meras talina savo nuomonę aktualiais klausimais, atsako į gyventojų klausimus, gyventojai čia talpina savo skundus ar kitus nepasitenkinimą kuria nors veikla keliančius veiksnius. Taigi mero paskyra yra puikus komunikacijos pavyzdys, kur vienas žmogus atstovauaj visą savivaldybę ne tik tarnybine prasme, bet ir komunikacine.
Reziumė: Vilniaus miesto savivaldybės svetainė yra itin informatyvi, orientuota į tikslines savivaldybės auditorijas, ypač į informaciją gyventojams. Pateikiama tik informacija, tiesioginė komunikacija svetainėje nevyksta. Pateikiami pagrindiniai kontaktai, konkrečių darbuotojų kontaktų reikia ieškoti naudojantis paieška. Didžiausias pliusas – dėl komunikacijos socialiniame tinkle. Paskyras čia turi ne tik Vilniaus savivaldybė, kurios puslapyje pateikiamos pagrindinės naujienos ir įvykiai Vilniaus mieste, neformaliai bendraujama su žmonėmis, atsakoma į komentarus, tačiau didžiausia komunikacija vyksta mero paskyroje, kuri tampa ne tik vieta merui pateikti savo nuomonę, nuveiktus darbus ir naujienas, bet ir gyventojams ar svečiams užduoti klausimus, skundus ir panašiai. Tai rodo, jog gyventojai yra labiau linkę komunikuoti per tiesioginį kontaktą, su konkrečiu ir jiems pažšstamu žmogumi, tai turbūt kartu ir parodo, jog šiek tiek trūksta informacijos apie kontaktines galimybes su kitais savivaldybės atstovais. Taigi jeigu svetainė turi tam tikrų trūkumų, socialiniai tinklai visiškai jus atperka, tad Vilniaus savivaldybės komunikaciją internetinėje erdvėje vertinčiau tik teigiamai.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą