2011 m. lapkričio 24 d., ketvirtadienis

„Oriflame” komunikacija internete

„Oriflame” – tai įmonė, prekiaujanti kosmetikos gaminiais. „Oriflame” verslo idėja yra paremta tiesiogine prekyba, kuomet konsultantai siūlo kosmetikos gaminius savo klientams. Ši kompanija netelpa į tradicinius mažmeninės prekybos rėmus, nes gaminius parduoda pasitelkusi nepriklausomų pardavėjų pajėgas.

Visų pirma aplankome organizacijos internetinę svetainę www.oriflame.lt. Pirmas įspūdis – chaosas. Kadangi svetainės pagrindinė funkcija – prekių katalogas, todėl labiausiai akcentuojami gaminiai: svetainėje gausu reklamos, nuotraukų, vaizdo medžiagos. Daugiau informacijos pateikiama tik pačioje puslapio apačioje. Ten galima rasti išsamią kontaktinę informaciją – netgi informuojama, kaip viešuoju transportu atvykti į centrinį „Oriflame“ biurą. Taip pat pateikiami dažniausiai užduodami klausimai (DUK). Organizacija turi sukaupusi didelę žinių bazę, kuri apima klausimus susijusius su gaminiais, pristatymu ir apmokėjimu bei pačia įmone. Jei klientas visgi neranda atsakymo į rūpimą klausimą, jis gali elektroniniu paštu susisiekti su klientų aptarnavimo skyriumi. Kad organizacija nevengia bendravimo „akis į akį“ patvirtina puslapyje rastas kvietimas į mokymus. „Oriflame” ryšį su savo klientais palaiko organizuodama įvairius mokymus ir seminarus. Mokymų metu konsultantai turi galimybę išmokti grožio ir verslo subtilybių, o organizacija stiprina ryšius su lojaliais pirkėjais.

Labai daug apie organizaciją pasako tai, kaip ji su savo klientais bendrauja neformalioje erdvėje – socialiniuose portaluose. Užuominą apie „Oriflame” dalyvavimą socialiniuose tinklalapiuose galima rasti ir organizacijos internetiniame puslapyje. Paspaudus piktogramą, klientas yra nukreipiamas į lietuviškus Facebook ir Youtube kanalus.

„Oriflame” Facebook puslapyje (Dare To Be by Oriflame LT) aktyviai komunikuoja su savo gerbėjais, kurių yra beveik 9 tūkstančiai. Pateikiama informacija yra labai įvairi – nuo kosmetikos gaminių ir mados tendencijų pristatymo iki familiarių klausimų apie savaitgalio planus. Taip pat organizuojami įvairūs konkursai, kuriuose dalijami prizai už elementarios užduoties įvykdymą, pavyzdžiui, parašius patarimą, kaip pasidaryti rudeninį makiažą. Nuotraukų albumas taip pat pilnas naujų gaminių fotografijų bei akimirkų iš renginių. Iš pirmo žvilgsnio Facebook portale įmonės „Oriflame“ komunikacija be priekaištų, tačiau paieškojus galima atrasti dar vieną „Oriflame“ puslapį kitu pavadinimu (Oriflame Lietuva). Jame taip pat aktyviai komunikuojama, tačiau informacija dubliuojasi. Būtų kur kas naudingiau turėti vieną tvarkingą puslapį.

Kitas „Oriflame” komunikacijos kanalas – Youtube internetinė svetainė (OriflameLT). Joje organizacija profilį susikūrė vos prieš metus, tačiau jau spėjo patalpinti nemažai vaizdo medžiagos, kurios didžioji dalis yra gaminių pristatymai. Deja, klientų susidomėjimas menkas: komentarų beveik nėra, peržiūrų skaičius taip pat nedidelis, o prenumeratorių vos dvidešimt trys. Taigi šiame komunikacijos kanale ryšys vienpusis. Organizacija Youtube tinklalapį labiau naudoja kaip terpę savo gaminių reklamai, o ne aktyvios komunikacijos su klientais įrankį.

Apibendrinant, galiu paminėti keletą pastebėjimų. Internetinėje svetainėje pateikiama informacija klientui naudinga, taip pat yra galimybė susisiekti su klientų aptarnavimo skyriumi, tačiau sunku orientuotis pačiame tinklalapyje, nes jis painus ir chaotiškas. Šioje vietoje organizacija labiau rūpinasi ne klientu, bet savo įvaizdžiu ir gaminiais. Taip pat norėtųsi galimybės su klientų aptarnavimo specialistu susisiekti tiesiogiai realiu laiku, pavyzdžiui, Skype programos pagalba. Tai labai populiarus komunikacijos įrankis, ir daugelis organizacijų jį naudoja. Facebook portale organizacija palaiko labai glaudų ryšį su savo klientais, o klientai nelieka abejingi ir aktyviai komentuoja įrašus, išsako savo nuomonę ir dalyvauja konkursuose. Tačiau yra sukurti keli puslapiai, kuriuose informacija tarpusavyje dubliuojasi. Tai visiškai nenaudinga ir neveiksminga. Geriau sukurti vieną kokybišką puslapį ir pritraukti visus gerbėjus į vieną vietą. Youtube portale komunikacija vangi ir vienpusė. Tačiau kaltę galima suversti pačiam komunikacijos kanalui, nes Youtube nėra taip pritaikytas abipusei komunikacijai kaip Facebook. Taigi, galima teigti, jog „Oriflame” stengiasi palaikyti sklandžią ir aktyvią komunikaciją su savo klientais, bet tikrai dar turi kur tobulėti.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą