2011 m. lapkričio 24 d., ketvirtadienis

Ecoland naujienlaiškiai


Pradėsiu nuo to, jog Ecoland.lt yra viena iš daugelio internetinių parduotuvių, prekiaujančių tiek natūralia, tiek sertifikuota ekologiška dekoratyvine kosmetika, kūno priežiūros produktais bei burnos higienos priemonėmis. Savo tikslu jie nurodo „natūralų ir saugų sveikatai produktą padaryti prieinamą kiekvienam vartotojui“. Šios parduotuvės išskirtinumas – tai, jog Ecoland yra vieninteliai oficialūs šių prekinių ženklų atstovai Lietuvoje ir Latvijoje: Benecos, Bioturm, UVBIO ir ALVA. Kaip ir dauguma tradicinių, taip ir ši elektroninė parduotuvė turi savo naujienlaiškį, kurį ir mėginsiu paanalizuoti.

Visų pirma – naujienlaiškio užsisakymas. Ecoland naujienlaiškius pradėjau gauti tuomet, kai norėdama įsigyti prekę, užsiregistravau šioje parduotuvėje. Tačiau kaip matosi žemiau prekių katalogo esančiame „skyrelyje“organizacija siūlo tiek užsisakyti, tiek atsisakyti naujienlaiškio savo internetinėje parduotuvėje. Viskas, ko reikalauja Ecoland – tai elektroninio pašto adresas, vadinasi paslaugą užsisakyti greita ir paprasta. Nustebino, tai, jog įmonė populiarina naujienlaiškį dar ir viliojančia 10% nuolaida pirmam pirkiniui. Toks triukas atrodo ypač gudrus – vartotojas jau skatinamas išsirinkti bent vieną prekę ir pasinaudoti esančia nuolaida, taigi dar neturėdamas naujienlaiškio, jis bus paveiktas.

Beje, naujienlaiškio atsisakyti, galima tiek tiesiogiai internetinėje parduotuvėje, tiek pačiame naujienlaiškyje paspaudus nuorodą „Atsisakyti“.

Toliau - reguliarumas. Kiek teko susidurti, Ecoland naujienlaiškių reguliarumas kito – iš pradžių kartą į savaitę, pusantros savaitės, kelias savaites, mėnesį ir daugiau. Galbūt tokio tipo internetinei parduotuvei iš tiesų naujienlaiškio reguliarumas ir nėra būtinas.

Trečia – naujienlaiškio „vidus“. Įprasta, jog įmonės siųsdamos naujienlaiškį arba juose kreipiasi į esamą/potencialų klientą, tačiau Ecoland atveju, to pasigedau. Žinoma tai netrikdo kaskart, tačiau toks žestas būtų malonus ir galbūt suteiktų daugiau entuziazmo tęsti naujienlaiškio „apžiūrą“.

Akivaizdu, kad naujienlaiškio turinys ir apimtis nėra platūs. Būtų galima kaltinti Ecoland tinginyste ar manyti, jog tokiu atveju naujienlaiškis apskritai nebūtinas. Vis dėl to, manau, jog toks variantas pakankamai optimalus – jei gavėjas, jau ryžosi atverti naujienlaiškį, jam tarsi palengvinama „užduotis“ perskaityti visą negausų naujienlaiškį. Be to, nėra ribos, kuri kliudytų iš karto skaityti ir susipažinti su turiniu – jis automatiškai atsiveria elektroniniame pašte.

Naujienlaiškio apipavidalinimas kaskart kitoks, tačiau visuomet aiškiai identifikuojama Ecoland, nes viršuje vaizduojamas jų logotipas. Be to, pastovi išlieka ir žydra fono (esančio už jo „ribų“) spalva. Kadangi jo turinys ir apimtis yra negausi, manau, tam tikras nepastovumas neišvengiamas ir gana teigiamas bruožas, nes tai panaudojama temos, kuri deklaruojama naujienlaiškio viršuje, atskleidimui. Pateiktame pavyzdyje, Ecoland šūkį „Šviežia it ryto rasa“ iliustruoja ant lapo „nutūpę“ vandens lašeliai. Kitu atveju ant obuolių susirangęs ežiukas papildo rudeninių nuolaidų skelbimą naujienlaiškio viršuje.

Galima teigti, jog kas kartą, kaip ir derėtų, naujienlaiškio viršutinėje dalyje skelbiama svarbiausia naujiena. Vėliau pateikiamos naujų prekių charakteristikos (tačiau neminimos jų kainos), bet yra galimybė iš karto užsisakyti šias prekes, tiesiog spūstelėjus nuorodą. Be to, gavėjas gali pasidalinti savo susidomėjimu bei teigiamu įvertinimu Facebook socialiniame tinklapyje, paspaudus „Patinka“ nuorodą. Naujienlaiškiai vieningi ir tuo, jog kiekvieno iš jų apatinėje dalyje skatinama prisijungti prie minėto socialinio tinklapio: „Prisijunkite prie mūsų Facebook‘e ir sužinokite pirmieji pačias karščiausias akcijas, skaitykite naudingus straipsnius, dalinkitės įspūdžiais, dalyvaukite Ecoland.lt konkursuose ir laimėkite nuostabius prizus!“. Taip pat verta pasidžiaugti, kad kiekvieną kartą parduotuvės komanda atsisveikina perduodami „šilčiausius linkėjimus“. Taigi šiame naujienlaiškio skaitymo etape lyg ir mėginama užtvirtinti tam tikrą ryšį su gavėju.

Taigi trumpai tariant – Ecoland naujienlaiškius paprastai sudaro vos keletas svarbių naujienų bei prekių aprašymų, kurie pakankamai informatyvūs. Jais siekiama sudominti gavėją ir paskatinti jį užsukti į elektroninę parduotuvę, kur „tykos“ dar daugiau pagundų. Manau, jog svarbu tai, kad per kuklų Ecoland naujienlaiškį, galima atpažinti ir pačią Ecoland elektroninę parduotuvę. Naujienlaiškiuose jaučiamas malonus tonas bei koncentruotumas.


1 komentaras:

  1. Man visai nieko šios parduotuvės naujienlaiškiai, visa reikiama info paminėta kuri manau tikrai padėjo užtvirtinti ryšį su naujienlaiškio gavėju. Manau gsp reklama efektyvi.

    AtsakytiPanaikinti