2011 m. lapkričio 17 d., ketvirtadienis

Ar nuolaidų paketų komunikacijai užtenka paprasto pranešimo?



Pasirenkame aptarti pasirinktos įmonės/projekto veiklą socialiniame tinklalapyje Facebook.lt.
Analizuojamas obejektas - "Pigu, kai perkame kartu" projektas socialinėje aplinkoje.
Analizės tikslas - aptarti išorinę komunikaciją socialiniame tinklalapyje, tiriant pastaruosius pranešimus, skelbimus ir komentarus. Analizės apimtis (5 paskutinieji post'ai).

1. ,,Grazios rankos ilgam" - skelbiamasis pranešimas, kuris žvelgiant komunikacine prizme galėtų būti žymiau labiau intriguojantis ir skatinantis paspausti nuorodą. Pavyzdžiui, galimi komunikacijos socialiniame tinklalapyje sprendimai:
Specialus pasiūlymas mūsų draugams. Moterys, pasiruoškite šaltajam žiemos sezonui, nes tik Jums siūlomas nuolaidų paketas"...

Tam tikri teezing formos momentai gali užtikrinti dalyvių lankokumą tiek šioje svetainėje, tiek aktyviai spaudžiat pasiūlytą nuorodą - pranešimą.

2./3. Komunikacija, siūlanti įsigyti nuolaidų kuponą ,,35 Lt už 65 Lt vertės meilės rinkinį jam ir jai su pristatymu"bei "169 Lt už 338Lt vertės aukščiausios Šveicariškos kokybės newcare Edelrose natūralių veido ir kūno..." Kartu.lt naudoja šį rėmimo modulį - tiesiog pranešimą dalinant nuorodą ,,Meilės per daug nebūna". Bendruoju požiūriu šis teiginys ir komentaras yra tinkamas, lakoniškas, tačiau tuo pačiu ir intriguojantis bei informatyvus. Jo keisti nesiūlyčiau, tačiau būtų svarbu atsižvelgti į tai, jog antra iš eilės komunikacinė žinutė yra skelbimo formos. Tai gali labai ,,nervuoti" tam tikrus lankytojus. Galima pabrėžti, jog šis puslapis turi virš 15.000 ,,sekėjų".

4. ,,Pigu, kai dalyvauji kartu su studento pažymėjimu". Tai vienas ir nedaugelio pranešimų, kuris galėtų būti sumoderuotas visiškai priešingai. Atsižvelgiant į tai, kad pasiūlymas skirtas studentams besinaudojantiems studentiškomis nuolaidomis, būtų nebloga iniciatyva sukurti skirtingas aplikacijas, kuriuos išrūšiuotų pasiūlymus pvz. pagal amžiaus grupės, lytį, išsilavinimą, gyvenamąją vietą. Tokiu atveju galima būtų žinučių skelbima sukonkretinti ir padaryti tikslingu (t.y. išskirti tam tikras tikslines auditorijas). Jei būtų galimybė struktūruoti, galima išspęsti informacijos perteklių - padaryti, jog intriguojančią žinutę matytų tik tam tikros rušies sekėjai. Šiuo atveju - STUDENTAI.

5. Komentaras ir viešas ,,post'as"apie siūlomą akciją vėl gi skirtas moteriškąjai auditorijai. Atsižvelgiant į ganėtinai didelį sekėjų skaičių, būtų vertinga turėti omenyje skirtingų auditorijų momentus - tai reiškia, jog per vieną dieną patalpinami net keli pranešimai tos paties lyties atstovams, nesuteikiant galimybės kurti ryšį su su vyriškąją gimine. Jei taip atsitinka, jog įmonė gali pasiūlyti tuo metu tik tokius akcijų paketus, galima įvairesnė komunikacija. Pavyzdžiui:
Moterims tai išskirtinė prabanga, vyrams tai galimybė pelnyti moterų palankumą. Malonumus nustebinimas sužavės Jūsų draugę. Padovanokite tai, ko moteris nesitiki.

Pastebėjimas: šis projektas turi daugiau nei 15.000 sekėjų, tačiau aptarus net 5 iš eilės sekančias žinutės labai ryškus dalyvių pasvymus: vos keli sekėjai paspaudžia: ,,like" ikoną, vos keli arba net tik vienas palieka tam tikrą komentarą. Tai galėtų būti neefektyvios komunikacijos pavyzdys, kuomet pranešimai socialiniuose tinklalapiuose neinicijuoja diskusijų, neskatina aktyvumo. Apmaudu, kad tiek gerbėjų turinti grupė kol kas negali užtikrinti didelio dalyvio aktyvumo.

Įvairesni, skirtingesnis ir labiau į tam tikras tikslines auditorijas orientuoti pranešimai socialiniuose tinklalapiuose galėtų užtikrinti žymiai didesnį aktyvumą, susidomėjimą bei komentarus.

Iki malonaus,
Simona

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą