2011 m. lapkričio 17 d., ketvirtadienis

"McDonald's" komunikacija socialiniame tinkle

„McDonald‘s“ apie save savo socialinio tinklo Facebook profilyje: „McDonald‘s“ yra didžiausias pasaulyje greito aptarnavimo restoranų tinklas. Lietuvoje šiuo metu veikia 9 „McDonald's“ restoranai – 5 Vilniuje, 2 Kaune, po vieną Klaipėdoje ir Šiauliuose. „McDonald's" – tai daug daugiau nei restoranas. Darbdavys, socialinis partneris, kokybės vadybininkas ir dar daugiau – tai mes! Mums svarbus kiekvienas klientas ir stipriausias mūsų bruožas yra tas, kad iš anksto nuspėjame jų poreikius ir tučtuojau į juos atsižvelgiame. Kaip geri šeimininkai, mes dirbame vadovaudamiesi formule: „Kokybė, aptarnavimo kultūra, švara ir prieinamumas“. „McDonald's" vizija - būti geriausiu pasaulyje greito aptarnavimo restoranu. Tai reiškia - siūlyti aukščiausią kokybę, aptarnavimą ir vertę, lankytojus aptarnauti tik švariuose restoranuose bei tokiu būdu dovanoti savo klientams šypsenas.”
32,381 tai patinka; 548 apie tai kalba.

Įmonės komunikacija:
1. Žinutė: “Pasaulinės vaikų dienos labdaros akcija „McHappy Day“ rengiama nuo 2002 metų. Kasmet joje dalyvauja apie 30 tūkstančių „McDonald’s“ restoranų, įsikūrusių daugiau nei 100 valstybių. Per visą šį laiką „McDonald’s“ kompanija vaikų reikmėms visame pasaulyje surinko apie 100 mln. JAV dolerių. O kartu siūlome užmesti akį į Kauno "McDonald's" svečiams lapkričio 20 d. siūlomą programą. “ (7 “Patinka”)
Komentaras: per daug informacijos. Žinutė galėtų būti išskaidyta į dvi atskiras žinutes. Be to, užtektų paminėti, jog pasaulyje yra surinkta tiek lėšų, o Lietuvoje – tiek. Juk klientui įdomiausi Lietuvoje surenkamas labdaros kiekis, nes puslapis pavadintas “ McDonald’s Lietuva”. Pavyzdžiui, “Pasaulinės vaikų dienos labdaros akcija „McHappy Day“ per 9 metus padovanojo vaikams 100 mln. JAV dolerių. Dosnūs mūsų restoranų lankytojai per pastarąją akciją surinko tiek lėšų. Šiemet visus dosnius mūsų klientus kviečiame lapkričio 20 d. užsukti į Mūsų restoranus ir puikiai praleisti laiką. Programa nuotraukoje”. Vertėtų į šią žinutę patalpinti visų miestų programas ir datas arba daryti visiškai atskirą žinutę, skirtą tik programos publikavimui, nes konkretaus miesto išskyrimas nesuteikia konkrečios informacijos ir dezinformuoja ta prasme, jog klientai gali manyti, jog šiųmetė akcija vyks tik šiame konkrečiame mieste.
2. Žinutė: “Mielieji, nuo lapkričio 1 iki 20 d. pirkdami specialų "McHappy Day" vaikų dienos atšvaitą už 3,5 Lt arba lapkričio 20 pirkdami keptas bulvytes padėsite Moters ir vaiko klinikai įsigyti regėjimo diagnostikos aparatą. Prisijunkite! ;)” (13 “Patinka”)
Komentaras: Per daug datų ir nereikalingų detalių. Reiktų tiesiog sukelti emociją, kokiu tikslu pirkti tam tikrą produkciją kilniu tikslu, pavyzdžiui, “Padėkime Moters ir vaiko klinikai įsigyti regėjimo diagnostikos aparatą iki lapkričio 20 d. pirkdami “McHappy Day” vaikų dienos atšvaitą arba keptas bulvytes”.
3. Žinutė: “Štai ir sulaukėme penktadienio, o kartu su juo - ir ilgojo savaitgalio. Linkime jums puikiai praleisti laiką, kad ir ką bedarytumėte! ;) “ (27 “Patinka”)
Komentaras: atrodo, lyg priverstinai paraųyta žinutė ilgojo savaitgalio proga. Galėtų būti raginimas užsukti į McDonald’s, pavyzdžiui, “Sulaukėme ilgojo savaitgalio. Pailsėkime nuo kasdienių virtuvės darbų ir susitkime mūsų restoranuose”.
4. Žinutė: “Pirmadienio rytui - truputis įdomiosios statistikos. Vidutiniškai per dieną "McDonald's" restoranai visame pasaulyje parduoda po 900 tūkst. kg jautienos ir po 1,36 mln. kg bulvių. Nemažai, tiesa?  “ (9 “Patinka”, 9 komentarai)
Komentaras: reakcija į žinutę ne itin didelė. Trūksta pirmojo sudominančio sakinio arba žinutę pakeisti pridedant įdomesnės info, pavyzdžiui, “Įsivaizduokite 900 tūkst. kg jautienos arba 1,36 mln. kg bulvių vienoje vietoje. Daug? Tokius kiekius McDonald’s restoranai vidutiniškai parduoda per dieną”.
5. Žinutė: “Mielieji, kad pirmadienis būtų lengvesnis, jį pagyvinti bandome konkursu. Mūsų kuponas atiteks tam (tai), kas pasakys, kuris iš išvardintų produktų niekuomet nebuvo "McDonald's" meniu: pica, pasta, hot dogai, svogūnų sriuba. Atsakymus rašykite į komentarus ;)” (18 Like, 130 komentarų).
Komentaras: jeigu konkursasi, tebūna jis konkretus – prizas ir klausimas, todėl siūlyčiau pakeisti į tokį supaprastintą variantą: “McDonald’s kuponas teisingai atsakiusiems į klausimą: kuris iš išvardintų produktų niekuomet nebuvo "McDonald's" meniu - pica, pasta, hot dogai ar svogūnų sriuba?”

Iš esmės, McDonald’s komunikacija paremta ne tik akcijų ar loterijų skelbimu, įmonė bando įtraukti aktyvius puslapio lankytojus į komunikaciją, teikia informaciją apie vykdomą socialinę veiklą. Žinutės šiltos ir paprastos, tačiau kartais pernelyg išplėstos. Puslapyje gausu nuotraukų – po kiekviena žinute. Taigi įmonė komunikuoja pagrinde per loterijas (atsakai į klausimą, laimi kuponą) arba bandydama įtraukti klientus į savo socialines akcijas.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą