„Medija yra pranešimas“ – taip teigė Marshallas McLuhanas - filosofas, mokslininkas, mokytojas, anglų literatūros profesorius, literatūros kritikas, komunikacijos teorijos autorius, savo darbais padėjęs pagrindą medijų studijoms bei iki šiol laikomas medijų guru. Pradėjęs jau minėtuoju teiginiu, autorius paaiškina, kad „bet kurios medijos ar technologijos „pranešimas“ yra masto, greičio ar struktūros pokytis, kurį ji padaro žmonių veikloje“. Ir išties, kai vaikystėje mūsų namuose pirmąkart atsirado televizorius, labai pasikeitė mano laisvalaikis. Užuot žaidusi su kiemo vaikais, aš žiūrėdavau televizorių.
Televizija kaip medija yra priskiriama šaltųjų medijų grupei, t.y. ji reiškia aktyvų publikos įsitraukimą, dalyvavimą bei užbaigimą. Atsiradus pirmajai televizijai ( apie 1930 – uosius metus pradėtos pirmosios reguliarios transliacijos) ir vėliau jai stilistiškai besikeičiant iki šių dienų išryškėjo tokios trys televizijos grupės stiliaus atžvilgiu: Paleotelevizija , Neotelevizija ir Realybės televizija. Kiekvienai minėtajai televizijai būdingos tam tikros siunčiamos žinutės: paleotelevizija (dar kitaip vadinama gyvaja televizija) – siejama su tiesioginėmis transliacijomis, bendravimo intymumu bei realios tikrovės vaizdavimu, neotelevizija (kitaip konkurencinė televizija) – siekė palaikyti dialogą su aktyviu žiūrovu, transliavo mišrius žanrus (pokalbių ar realybės šou), todėl pasižymėjo nuoširdumu, asmenybės intymumu, kartais konfliktiškumu, atliko greitosios pagalbos veidmenį, realybės televizijoje atsirado psichologiniai eksperimentai bei interaktyvumas. Taigi, akivaizdu jog bėgant laikui keitėsi ne tik televizijos santykis su auditorija, bet (kaip toliau tekste bus matyti) ir jos siunčiama žinutė.
Pati pirmoji televizija savo skleidžiama žinute siekė informuoti, buvo prieinama tik retam piliečiui, kadangi tais laikais televizija namuose buvo – prabanga, ir dažnai būdavo žiūrima kartu visos šeimos. Televizijos žiūrėjimas, lyginant su dabartinėmis galimybėmis nebuvo patogus, kadangi televizija būdavo rodoma tik „šiuo momentu“ su retais pakartojimais. Dabartinė televizija yra orientuota daugiau į komerciją, pramogas, todėl ir siunčiamoji jos žinutė dažniausiai yra pramoginė, taip pat pastebėtina reklamų gausa, kanalų skaičiaus bei tematikos įvairovė, ko ankstesnėje televizijoje nebuvo. Dabartinė televizija pasižymi tokiais privalumais – galimybe įsirašyti laidas, filmus, ar kitus aktualius įrašus, taip pat televizijos integracija į internetą, mobilųjį telefoną, kada televizijos žiūrovas turi galimybę pasirinkti norimas laidas ar filmus peržiūrėti bet kuriuo momentu. Tokia televizijos kanalų žiūrėjimo įvairovė lemia ir galimybę lengviau atrasti tikslinę auditoriją bei perduoti jai reikiamą žinutę.
Taigi, apibendrinant galima teigti, jog integravus televiziją į internetą, mobilųjį telefoną bei pasikeitus televizijos siunčiamai žinutei, kartu atsirado ir nauji kanalai minėtajai žinutei siųsti. Identifikavus atskirus kanalus, televizijos siunčiamai žinutei tapo lengviau pasiekti tikslinę auditoriją, todėl auditorija siunčiamą žinutę šiandieną turi galimybę pasirinkti pati.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą