2011 m. gruodžio 13 d., antradienis

„ISIC Lietuva“ naujienlaiškio analizė


Tarptautinė ISIC asociacija – tarptautinė ne pelno siekianti asociacija, kurios tikslas skatinti tarpkultūrinį supratimą didinant jaunų žmonių bei akademinės bendruomenės galimybes keliauti. 
Tarptautinė ISIC asociacija koordinuoja ISIC (International Student Identity Card) ir ITIC (International Teacher Identity Card) pažymėjimus, jų platinimą bei vystymą pasaulyje. Jos dėka moksleiviai, studentai ir pedagogai gali įrodyti savo statusą bei naudotis nuolaidomis daugiau nei 120 pasaulio valstybių.
ISIC Lietuva – vienintelis tarptautinės organizacijos „WYSET Confederation“ atstovas turintis išskirtinę teisę Lietuvoje išduoti ir platinti tarptautinius studento bei moksleivio pažymėjimus ISIC, pedagogo ir dėstytojo pažymėjimus ITIC.

ISIC naujienlaiškį gaunu jau trečius metus. O prasidėjo viskas užsisakius pažymėjimą. Pamenu pradžioje labai patiko gauti pranešimus apie suteikiamas nuolaidas. Tačiau laikui bėgant vis rečiau perskaitydavau atsiųstą naujienlaiškį, nes jie būdavo neišvaizdūs ir man neaktualūs. Buvo laikotarpis net kai atsisakiau el.paštu gauti naujienas. Prieš 7mėn. vėl prireikė jųjų paslaugų, tad surizikavau užsisakyti naujienlaiškį darsyk. O šis buvo atsinaujinęs! Tad vėl pradėjau skaityti ISIC naujienas, nes buvo pateikiamos ne tik nuolaidos, bet ir aktualūs patarimai keliaujant ir pan. O kokia situacija su naujienlaiškiu dabar? Šį kartą pamėginsiu jį paanalizuoti plačiau.

1. Naujienlaiškio užsakymas. Tik užsukus į svetainę http://www.isic.lt, puslapio viršuje galima pamatyti užrašą „Užsisakyk ISIC naujienas į savo pašto dėžutę… “. Puiku, kad norint gauti naujienas el.paštu nereikia ilgai ieškoti svetainėje, kaip tai padaryti. Patiko ir tai jog ši viršutinė juosta išlieka visada, t.y. einant į bet kurį svetainės puslapį.
Kadangi pati seniai esu užsiprenumeravus naujienas, pamėginau  įvesti kitą el.pašto adresą ir pažiūrėti, kaip vyksta užsakymo procesas. Įvedus el.pašto adresą išmetė trumpą anketėlę, kurioje buvo galima pasirinkti, kokias naujienas norėsiu gauti bei buvau informuota, jog pranešimai siunčiami ne dažniau nei 2 kartus per mėnesį. Tikrai patiko, kad galiu pasirinkti, kas man aktualu. Taip pat anketoje reikėjo suvesti vardą, pavardę, gimimo datą bei gyvenamą vietą.
·         Kodėl reikia vesti gimimo datą? Nes per gimtadienį ISIC tavęs nepamiršta.
·         Vardo ir pavardės įvedimas reikalingas, nes naujienlaiškyje kuriamas kreipinys į tave. Kreipimąsis į vartotoją, mano nuomone, sukuria artimesn ryšį. Skaitytojas gali pasijusti ne vienas iš 1000, o daugiau išskirtinis.
·         Dėl gyvenamos vietos įvedimo – kai aš prenumeravausi naujienas prieš 7 mėn. šio punkto nebuvo. Gali būti, kad dabar jie siunčia labiau segmentuotus pasiūlymus.

Užsisakiusi naujienlaiškį į el.pašto adresą, gavau patvirtinimo laišką bei pažadą, kad pirmoji sužinosiu visas naujienas. Malonu. Tačiau, manau, kartu galėjo pridėti ir naujausią naujienlaiškį. Juk naujokui visai įdomu būtų iškarto pamatyti, ko reikia tikėtis kitame ISIC atsiųstame laiške.

2. Spalio mėnesio naujienališkio analizė.

IŠVAIZDA: Pirmas įspūdis atsidarius – „esu mačiusi ir geresnių“. Išvaizda nėra prasta, tačiau naujienlaiškis skirtas jaunimui, tad tikrai galima jį padaryti žaismingesnį bei jaunatviškesnį. Toks naujienlaiškis gali būti skirtas ir daug vyresnio amžiaus žmonėms, tačiau pagrindinė mano prenumeruojamų naujienų (ISIC naujienos) auditorija yra moksleiviai ir studentai. Tačiau gerai, kad nėra per didelės spalvų paletės. Naudojamos 3 pagrindinės spalvos.   Tuo labiau, kad pats naujienlaiškis siunčiamas jau daugiau ar mažiau įsitraukusiai auditorijai, o pirmas įspūdis visada labai svarbus, nes nuo to priklauso ar pilnai perskaitysime naujienas ar pamatysime viską, ka norėjo autoriai, jog pamatytumėme.

TURINYS: Glaustai ir aiškiai išdėstytas. Yra pateiktos dvi „karštos naujienos“ ir nuolaidos. Manau, kad gerai, jos naujienlaiškis neapkrautas visokiausiais pasiūlymais. Galima pamatyti tik tai, kas aktualu.  Informacija konkreti ir turinti tikslą informuoti apie svarbiausius įvykius. Peržvelgti visas naujiens neužtrunka daug laiko. Tačiau manau, kad naujienų informacijos tekstas nėra pateikiamas tinkamai, nes tekstas atrodo suspaustai, jį gelbėja tik paryškintos svarbiausios frazės. Toks rašinėlio tipo tekstas dažnai nesudomina net perkaityti. Nors informacija pateikiama tikrai įdomi, nes gali sužinoti ne tik kur pigiau įsigyti bilietus, bet ir tik TU gali sužinoti, ką atvykstanti grupė veiks Lietuvoje. Gavusi šį naujienlaiškį, patikrinau ISIC svetainę ir neradau ten informacijos apie tokią galimybę. Taigi tai, jog siunčiamos įdomesnės ir šiek tiek „kitokesnės“ naujienos nei pateiktos puslapyje (ne tik komerciniai pasiūlymai, bet ir galimybė sužinoti daugiau), įprasmina naujienlaiškio prenumeratą. Nes kiekvienas vartotojas informaciją gali susižinoti įmonės puslapyje, o naujienlaiškio paskirtis turi būti neatkartoti informaciją iš svetainės, o pateikti, pasiūlyti šiek tiek daugiau. Vartotojas turi jausti, kad jam tikrai naudingas yra naujienų gavimas paštu.
Manau, kad pateikiamos naujienos atitinka auditoriją, nes ne paslaptis, kad jaunimas mėgsta apsilankyti įvairiose koncertuose. Nuolaidos taip pat aktualios ir galima pastebėti, kad jose pateikiamas ne vienas miestas, kuriame galima pasinudoti ISIC pažymėjimu. Šioje skiltyje kiekvieną kartą miestai keičiaisi, tačiau išlieka didžiausi Lietuvos miestai. Manau, jog tai yra gerai, nes jei aš esu iš Šiaulių, o matyčiau visada tik nuolaidas Vilniuje, tai man nepatiktų.
PLIUSAI: be anksčiau išvardintų teigiamų naujienlaiškio žymų, galima išskirti dar keletą:
·         Yra nuorodas į „Nuolaida Lietuvoje“ bei pasaulyje. Puiku, kad tik atsivertus naujienlaiškį, vienu mygtuko paspaudimu gali pamatyti daugiau nuolaidų tave dominančioje šalyje.
·         Skelbiamas ISIC Lietuva pagrindinės būstinės adresas bei nuorodą į kontaktus.
·         Jei nebenori gauti naujienų, gali iš karto jų atsisakyti, paspaudęs ant nuorodos puslapio pabaigoje.
·         Matomas neįkyrus pasiūlymas įsigyti pažymėjimą.
·         Tikėtina, kad informacija apie nuolaidas skatina reaguoti, nes pateikiamos net iki 100% nuolaidos.
·         Veikia visos pateiktos nuorodos.

MINUSAI:
·         Nors ISIC Lietuva turi susikūrusi puslapį socialinių tinklų svetainėje FaceBook, tačiau apie tai naujienlaiškyje nekomunikuoja. Galima teigti, kad neišnaudoja visų galimybių. Juk galėjo atsirasti žmonių, norinčių pasidalinti naujienomis apie koncertą ar atitinkamas nuolaidas. Tiesiog pasiūliusi prisijungti prie savo puslapio FB, pasidalinti ar paspausti „patinka“ ant prannešimo, įmonė būtų leidusi patiems vartotojams toliau diskutuoti ir reklamuoti naujienas.
·         Naujienlaiškiui trūksta kūrybiškumo. Reikėtų kurti labiau draugišką jaunimui, nes buten jis ir yra pagrindinė auditorija. Čia būtų galima palyginti su LSP naujienlaiškiui, kuris yra spalvingas, jaunatviškas, įdomus. Jame net yra įkelti įvairūs vaizdeliai. Šiuo metu ISIC naujienlaiškis, mano nuomone, yra beveidis.
  
Apibendrinant: ISIC Lietuvos naujienlaiškis pateikia aktualia informaciją, tačiau netikslingai. Galima teigti, kad organizacija per mažai dėmesio skiria ne tik apipavidalinimo, bet ir pačio naujienlaiškio sukūrimui. O tai galėtų būtų raktas į sėkmę!

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą