2011 m. gruodžio 18 d., sekmadienis

Obuolys.lt internetinės svetainės analizė

Obuolys.lt – Lietuvoje populiarus pramoginis tinklalapis, vienijantis žmones, kuriuos domina filmai ir knygos. Neretas išgirdęs apie naują filmą, siekia surasti daugiau informacijos apie jį. Pasitaiko, kad perskaitai apie labai išgirtą filmą ir vis dar svarstai, ar verta jį žiūrėti. Būna, kažkur išvysti filmo pavadinimą lietuviškai, o rasti jį ir peržiūrėti nepavyksta, nes originalaus pavadinimo nėra (ačiū vertėjams, kurie sugeba stipriai pakoreguoti originalius pavadinimus versdami į lietuvių kalbą). Tokiu atveju dažniausiai davus užklausą „Google“ vieni iš pirmųjų rezultatų būna iš internetinio puslapio Obuolys.lt. Šiame puslapyje galima rasti daugumos Lietuvos kino teatruose ar televizijoje demonstruotų filmų aprašymus, kitų žiūrovų pateiktus įvertinimus, komentarus, kritikų nuomonę – kad būtų aiškiau, filmas iš tikrųjų geras ar tik puikiai reklamuojamas.

Obuolys vien filmų aprašymais ir kritika neapsiriboja, jis turi kitą itin svarbią veiklos sritį – knygas. „Obuolys“ - viena iš didžiausių leidyklų Lietuvoje, kurios didžiąją dalį knygų vienija šūkis „Tik geriausios knygos virsta filmais“. Puslapyje yra skiltis, kurioje vartotojai nukreipiami į internetinę knygų parduotuvę knygos.lt. Šioje knygų parduotuvėje prekiaujama bene visomis „Obuolio“ leidyklos knygomis.

Trečia išskirtina „Obuolio“ veiklos sritis – pramogos. Vartotojams pateikiama daug informacijos apie naujausius filmus, Holivudo naujienas, serialus ir kitas naujienas.

Taigi šio darbo tikslas yra ištirti, kaip Obuolys komunikuoja su klientais savo internetiame puslapyje.

Naršyklėje surinkus adresą www.obuolys.lt vartotoją pasitinka itin margas puslapis, kuriame iš pradžių akis tiesiog apraibsta nuo infromacijos gausos. Puslapio šonuose vartotoją iškart pasitinka didžiulė reklama apie vieną iš naujausių filmų, rodomų kino teatruose. Šalia Obuolio logotipo, kuris nublanksta, pateikiama informacija apie naujausias leidyklos knygas. Savaime besikeičiančioje skiltyje mirga paveikslėliai, iliustruojantys naujausius straipsnius. Kairiajame šone vartotojui pateikiama informacija apie filmus – kritikų nuomonė apie Top 5 filmų, naujausių filmų repertuaras ir greitai kinuose pasirodysiančių filmų sąrašas. Dešiniajame šone vartotojas gauna dar vieną nemenką dozę mirgančios reklamos.

Visgi peržvelgus pirminį puslapio vaizdą, galima puslapį įvertinti pagal keletą kitų kriterijų.

Informacijos gausa. Apie patį puslapį Obuolys.lt informacijos surast daug nepavyksta - jie save apibūdina keliais sakiniais: „Pramogų portalas OBUOLYS.LT – vieta, kur rasi absoliutų objektyvumą. Nesvarbu, kas tai būtų – karščiausia kino teatrų naujiena ar filmas per televiziją, kompiuterinių žaidimų topas ar populiari nauja knyga – OBUOLYS.LT domisi viskuo, kad atsakytų į paprastą klausimą: OBUOLYS ar GRAUŽTUKAS? Kitaip tariant, geras filmas ar tik eilinis reklaminis triukas? Gera knyga ar pigus masalas naivioms merginoms?“ O štai apie filmus informacijos nemažai – apie patį filmą – jo režisierių, vaidinančius aktorius ir kitus svarbius duomenis, dažnai aprašomas filmo siužetas ir pateikiama nuoroda į reklaminį filmuką (trailer‘į), pateikiama fotogalerija su kadrais iš filmo, pateikiamas kino teatrų sąrašas su seansų laiku, kuriuose rodomas nurodytas filmas ir pateikiami filmą jau mačiusių vartotojų komentarai ir įvertinimai procentais.

Nemažai pateikiama informacijos ir apie knygas, tačiau, kaip minėjau, vartotojas perkeliamas į atskirą puslapį. Jei vartotojas pasiryžęs pramogauti toliau, jo laukia daug straipsnių iš žvaigždžių gyvenimo, naujausių įvykių muzikos, kino ir kitose srityse.

Informacijos pateikimas. Vos žengus patį pirmą žingsnį į svetainę, vartotoją gerokai suglumina margumas ir informacijos gausa. Kadangi puslapis siekia aprėpti keletą sričių, informacija išskirstyta skiltimis: Filmai, Knygos, Serialai, Žvaigždės, Naujienos, Pramogos. Tokiu būdu vartotojas gali paprasčiau pasiekti jam reikalingą informaciją. Visgi, pradiniame puslapyje pasitikusio margumo viso naršymo metu neišvengsime. Šoninė reklama lydės nuolat, taigi skaitydami, pavyzdžiui, „Dievų miško“ aprašymą, galite nenustebti, jei iš šono jus pasimetusiu žvilgsniu stebės Johnny Depp‘as tik su apatiniais. Net jei skaito apie filmą, vartotojo neapleidžia ir kalnas informacijos apie leidyklos „Obuolys“ knygas.

Svetainės interaktyvumas. Vartotojui leidžiama komentuoti kiekvieną filmą, knygą ar straipsnį. Tokiu būdu kitus vartotojus pasiekia platesnė informacija apie susidomėjimo objektą, juo labiau, kad komentarai yra objektyvūs – pateikiamos tiek teigiamos, tiek neigiamos nuomonės. Bendra viso puslapio svečių knyga neegzistuoja, tačiau vartotojai skatinami bendrauti socialiniuose tinkluose – „Facebook“ ir „Twitter“.

Apibendrinant galima teigti, kad nors puslapis turi daug naudingos informacijos, tačiau jos pateikimo būdas ir nuolatinės reklamos kiekis vartotoją gali erzinti, o tai išskirtina kaip ryškus minusas. Vartotojas užkraunamas jam nereikalinga informacija – skaitai apie filmą, o tau pateikia knygų sąrašus. Visgi, atkreipiant dėmesį, kad svetainė pramoginio pobūdžio, žaismingumas ir spalvingumas nėra itin blogas bruožas. Mano nuomone, reikėtų labiau susikoncentruoti į esmines sritis ir jas pateikti pradiniame puslapyje. Vartotojui patekus į norimą sritį, pvz., filmus, nebepateikti informacijos apie knygas, o susikoncentruoti tik ties filmais.

1 komentaras:

  1. Mane domina panašių svetainių kūrimas. Gal žinote kur galėčiau rasti daugiau info apie tokių svetainių kūrimą?

    AtsakytiPanaikinti