2011 m. gruodžio 14 d., trečiadienis


Keistuolių teatro komunikacijos internete apžvalga

Keistuolių teatras – pirmasis nepriklausomas bei profesionalus Lietuvos teatras, įkurtas 1989 metais, žinomas ne tik mažųjų, bet taip pat ir suaugusiųjų tarpe, dėl savo įvairiaspalvio spektaklių repertuaro, skirto įvairių amžiaus grupių žiūrovams. Visų gerai žinomas ir mylimas Keistuolių teatras, „Auksinių scenos kryžių“, profesionalių Lietuvos teatrų festivalių laureatas, per savo 20 gyvavimo metų sukūrė 50 spektaklių, kurių pusė – repertuariniai, 5 videofilmus vaikams ir 3 suaugusiems, išleido 10 muzikinių albumų. Teatro aktoriai patys kuria dainas bei rašo originalius scenarijus, kuriems būdinga subtilus humoras bei ironijos gaidelė. Populiariausi Keistuolių teatro spektakliai – „Paskutiniai Brėmeno miesto muzikantai“, „Geltonų plytų kelias“, „Smaragdo miesto burtininkas“ ir kt. turbūt kiekvienam iš mūsų yra žinomi dėl aktorių drąsos nesilaikyti meninių standartų ir pastangų nutiesti žiūrovui spalvingą kelią iš nuostabios vaikystės į keistą suaugusiųjų pasaulį... Šio darbo tikslas – apžvelgti keistuolių teatro internete komunikacijos ypatumus.

Pažymėtina, jog Keistuolių teatras komunikacijos procesams naudoja du komunikacijos internete kanalus – internetinę teatro svetainę (http://www.keistuoliai.lt/) bei teatro profilį socialiniame tinklapyje Facebook (http://www.facebook.com/keistuoliai).

Analizę pradėkime nuo internetinės Keistuolių teatro svetainės. Interneto naršyklėje įvedus Keistuolių teatro svetainės adresą, svetainės lankytoją pasitinka skambi bei intriguojanti frazė „Svarbiausia – įžvelgti stebuklą paprastuose dalykuose“. Paspaudus pelės kursorių ant minėtosios frazės, lankytojas patenka į oficialią Keistuolių teatro interneto svetainę – tiesiai į naujienų skiltį, kurioje skelbiama aktuali informacija apie naujausius spektaklius . Iš pirmo žvilgsnio svetainė nuteikia labai teigiamai bei žaismingai – ryškios spalvos, įvairios fono faktūros, pateikiama tiek grafinė, tiek vaizdinė informacija – kuriama jaunatviška ir žaisminga aplinka. Kairėje puslapio pusėje pateikiama lankytojui aktuali informacija: teatro naujienos, spektaklių repertuaras, informacija apie bilietus, spektaklius, jų kūrėjus, trumpai pristatomas teatras, teatro draugai, nurodomi rėmėjai bei kontaktai, taip pat pateikiama svečių knyga. Dešinėje svetainės pusėje pateikiamos naujienos, t.y. pateikiami spektaklių aprašymai bei visa reikiama informacija apie juos, bei įamžintos spektaklių akimirkos, puslapio apačioje lankytojas, įvedęs savo elektroninio pašto adresą, turi galimybę, užsiprenumeruoti teatro naujienas.

Informacijos pateikimas bei išsamumas. Panagrinėjus svetainėje pateikiamą informaciją bei jos kiekį, galima teigti, jog internetinėje Keistuolių teatro svetainėje pateikiamas pakankamas kiekis išsamios informacijos apie teatro veiklą: skyrelyje „Repertuaras“ pateikiama informacija apie gruodžio, sausio bei vasario mėnesiais vykstančius/vyksiančius spektaklius, nurodoma spektaklio data, bilieto kaina, trukmė, sudaroma galimybė rezervuoti bilietus arba pirkti internetu, pateikiama informacija apie taikomas nuolaidas. Pažymėtina, jog šiuo metu nėra pateikiama informacija apie teatro gastroles. Spektaklių skiltyje lankytojas ras informaciją apie teatro repertuarinius, archyvinius spektaklius ar koncertus, kūrėjų skyrelyje detaliai aprašyti teatro aktoriai režisieriai, dailininkai bei kompozitoriai, pabaigoje pateikiamos teatro rėmėjų, draugų bei kontaktų skiltys. Apibendrinus, galima teigti, jog informacija tinklapyje pateikiama svarbumo ir aktualumo tvarka, todėl lankytojui patogu greitai peržvelgti naujienas ar rasti norimą informacijos skiltį. Galima daryti prielaidą, jog dėl minėtųjų priežasčių svetainėje nėra paieškos įrankio, nes jis tiesiog nereikalingas.

Svetainės interaktyvumas – skyrelyje „Bendraukim“, pateikiama svečių knyga, kuriame kiekvienas lankytojas turi galimybę palikti komentarą apie patikusį/nepatikusį spektaklį, pasveikinti teatro artistus gimimo dienos proga, užduoti rūpimą klausimą ir pan. Svečių knygoje yra 221 puslapis lankytojų komentarų, kurių naujausias įrašas – įrašytas prieš savaitę. Pažymėtinas faktas, jog svečių knygoje nevyksta komunikacijos procesas su svetainės lankytojais, t.y. nėra atsakoma į jų komentarus.

Antrasis Keistuolių teatro komunikacijos kanalas – teatro profilis viename populiariausių socialinių tinklapių Lietuvoje – Facebook. Šis kanalas vienija beveik 33 tūkstančius teatro gerbėjų. Lyginant su teatro internetine svetaine, šiame profilyje komunikacija su gerbėjais/ lankytojais vyksta kur kas aktyviau – čia įrašai su teatro naujienomis, spektaklių akimirkomis, nuorodomis į aktualius straipsnius, video nuorodas, talpinami kiekvieną dieną bei aktyviai komentuojami, vyksta diskusijos, todėl puslapis – interaktyvus. Lyginant su oficialia teatro interneto svetaine, kurioje pateikiama įvairi bei išsami informacija, čia informacijos kiekis minimalus: pateikiama teatro susikūrimo istorija, nurodomi apdovanojimai, pateikiama nuoroda į oficialų tinklapį (todėl lankytojas pritrūkęs reikiamos informacijos, nukreipiamas į didesnį informacijos kiekį sukaupusį teatro komunikacijos kanalą), pateikiama gausus skaičius įamžintų spektaklių akimirkų, nurodomi svarbiausi su teatro veikla susiję įvykiai.

Taigi, apžvelgus Keistuolių teatro komunikacijos kanalų internete ypatumus galima daryti išvadą, jog analizuotų komunikacijos kanalų veikla yra vykdoma tinkamai: nuolat talpinama įvairi informacija, bendraujama su svetainių/ profilių lankytojais, tačiau pastebėtinas esminis faktas, jog oficialioje teatro svetainėje yra sukauptas ir vis talpinamas gausesnis informacijos kiekis, lyginant su Facebook profilyje pateikiama informacija, tačiau pastarajame komunikacijos kanale vyksta aktyvesnis bei operatyvesnis komunikacijos procesas su lankytojais, kurį galėjo nulemti platus ir nuolat augantis Facebook kaip socialinio tinklapio populiarumas bei galimybė jame greitai keistis/rasti norimą informaciją.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą