2011 m. gruodžio 8 d., ketvirtadienis

Knygos.lt naujienlaiškio analizė



Knygos.lt yra vienas iš pigiausių elektroninių knygynų, kuriame neretai mėgstu apsipirkti. Kadangi esu suinteresuota kuo anksčiau sužinoti apie jame vykstančias akcijas, užsisakiau šios parduotuvės naujienlaiškį. Jis ateina nereguliariai, tačiau labai dažnai. Artėjant šventiniam periodui jis į pašto dėžutę atkeliauja kas kelias dienas, o kartais net ir kasdien. Tačiau įprastai jį gaunu kartą per savaitę.

Visų pirma, gauto laiško pavadinimas yra labai ilgas, netelpantis į eilutę, todėl jo skaityti net nesinori ir jeigu pati nesidomėčiau šia parduotuve, net neperžiūrėčiau gauto naujienlaiškio, nes pavadinimas nė kiek nesudomina. Taip pat šiame naujienlaiškyje nėra jokio kreipinio, kuris suasmenintų knygyno komunikaciją su savo vartotojais. Toliau, apžvelgiant visą naujienlaiškį nuo pat pradžių, pastebime didelę nuotrauką, reklamuojančią vieną konkrečią knygą arba knygų seriją/rinkinį, kuriam ribotą laiką taikoma nuolaida. Šiuo atveju reklamuojama viena knyga, kurią siūloma užsisakyti iš anksto ir ją nemokamai pristatys į namus. Paveikslėlyje pateikta visa svarbiausia informacija, kuri reikalinga tam, kad klientas susidomėtų ir nusipirktų prekę.

Tačiau po svarbiausio pasiūlymo atsiranda daugybė slenksčių, trukdančių vartotojui lengvai sužinoti apie visus naujienlaiškyje minimus pasiūlymus. Akcija, kuri paminėta nuotraukoje, apačioje vėl aprašoma ir pateikiama interaktyvios nuorodos forma, kurią paspaudus vartotojas perkeliamas į knygos.lt puslapį ir gali sužinoti daugiau papildomos informacijos arba iškarto nusipirkti siūlomą knygą. Be to, naujienlaiškyje atsiranda labai daug teksto, su įvairiomis nuorodomis, tarp kurių yra knygų aprašymai, nuolaidos ir pan. Norint pamatyti konkretesnius knygyno pasiūlymus reikia spausti nuorodas ir eiti į knygos.lt puslapį.

Dar vienas naujienlaiškio trūkumas (iš daugybės kitų) yra tai, jog ta pati informacija jame kelis kartus pasikartoja. Dėl to, kad šiuo metu jis siunčiamas taip dažnai, vienas naujienlaiškis dažnai būna skiriamas vienai ar porai prekių. Skirdama laiką tokio naujienlaiškio peržvelgimui jaučiuosi švaistanti savo laiką, nes būtų paprasčiau nueiti į tinklalapį ir ten pačiai susirasti dominančias prekes. Rečiau siųsdamas naujienlaiškius elektroninis knygynas jame galėtų talpinti daugiau naujienų ir akcijų, taip pat galėtų pateikti daugiau vaizdinės medžiagos, kad klientams būtų patogiau ir įdomiau jį skaityti. Tokiu atveju jų neerzintų pernelyg dažnai ir vien tik tekstiniu pavidalu siunčiama informacija.

Mano manymu, knygos.lt naujienlaiškis yra tikrai prastas ir beveik neinformatyvus, nes jame daug pasikartojančios informacijos, kurios didžioji dalis yra tekstinė. Taip pat nėra jokio kreipinio, suasmeninančio bendravimą su vartotoju ir parodančio jo išskirtinumą. Be to, naujienlaiškyje yra daugybė slenksčių, kurie neleidžia vartotojui sužinoti visos svarbios informacijos iškart, todėl vis tiek tenka eiti į knygos.lt tinklalapį, dėl ko naujienlaiškis tampa beveik visai nenaudingas.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą