2011 m. spalio 12 d., trečiadienis

„DANIJOS“ naujienlaiškio analizė

Ne naujiena, jog kiekviena įmonė siekia ilgalaikio ryšio su klientu. Elektroninis paštas ir jo pagalba siunčiami naujienlaiškiai yra efektyvi ir labai paplitusi priemonė šį ryšį sukurti bei palaikyti. Todėl jau visai nebestebina vos ne kasdien plūstantys reklaminiai pranešimai apie vykstančias akcijas, įvairias nuolaidas, naujoves bei „visada geriausius“ pasiūlymus.

Šiai užduočiai atlikti pasirinkau vienos populiariausių Lietuvoje batų parduotuvės „DANIJA“ naujienlaiškius. Visiškai atsitiktinai, o galbūt dėl to, kad būtent šios parduotuvės naujienlaiškių mano elektroniniame pašte yra daugiausia. Beveik visi jie buvo net neskaityti, ir tik dėl to, jog reikėjo atlikti užduotį, peržiūrėjau visus „DANIJOS“ man siųstus pasiūlymus.

„DANIJOS“ naujienlaiškius gaunu, nes naudojuosi šios parduotuvės nuolaidų ir privilegijų kortele. Tik šios kortelės savininkams kiekvieną mėnesį yra taikomos nuolaidos ir ypatingi pasiūlymai, taigi dalį naujienlaiškų sudaro būtent šie ypatingi pasiūlymai.

Paskutines „DANIJOS“ naujienas gavau spalio 6 dieną. Naujienlaiškis elektroninio pašto dėžutę pasiekia maždaug kas dvi savaites, t.y. du kartus per mėnesį. Mano nuomone, tai yra labai dažnai. Lyginant, pavyzdžiui, su elektroninės parduotuvės, prekiaujančios kontaktiniais lęšiais, naujienlaiškių srautu, tai yra netgi LABAI dažnai, nes iš minėtosios parduotuvės šiais metais sulaukiau vos dviejų naujienlaiškių. Žinoma, naujienų kiekis priklauso nuo įmonės veiklos ir tikslų, siunčiama informacija turi būti aktuali ir kaskart nauja. Būtent šiuo atveju visai nekeista, jog batų parduotuvė siunčia tiek daug naujienlaiškių. Keičiasi sezonai, batų kolekcijos, vyksta išpardavimai, įvairios akcijos, todėl informacijos tikrai netrūksta. Turbūt, jei tik galėtų, naujienlaiškius siųstų ne kas dvi savaites, o kas dvi dienas.

Dar net neatvėrus spalio 6-ąją gauto naujienlaiškio, į akis krenta labai familiari laiško tema „DANIJA myli Jus“. Tikrai pasidaro smalsu, ką gi „DANIJA“ jau tokio pasiūlys. Atidarius laišką, išvystu skambią antraštę „Tiesiog privalai tai turėti“, po kurios seka DAR viena – „Šio rudens patys geidžiamiausi“. Po šiomis antraštėmis puikuojasi įvairių modelių batai. Greičiausiai šio naujienlaiškio tikslas ir yra pademonstruoti kuo daugiau naujų batų modelių. Deja, nėra pateikiama jokios kitos papildomos informacijos, o svarbiausia – kainų. Klientas, išvydęs savo svajonių batus, turėtų įdėti šiek tiek pastangų – atsidaryti parduotuvės tinklalapį arba vykti į artimiausią parduotuvę.


Palyginimui atveriu dar vieną naujienlaiškį. Mane pasitinka antraštė „Nauja ir pavasariška DANIJA“. Suprantu, jog norima informuoti apie naują parduotuvę, o kitas sakinys šią mano mintį patvirtina: „PC Europa 1 aukšte! Tik šį savaitgalį Jūsų laukia prizai ir dovanos“. Tradiciškai užbaigiama familiariu kreipiniu „Maloniai kviečiame – Jūsų DANIJA“. Šiame naujienlaiškyje pateikiama dar mažiau informacijos nei ankstesniame – nėra jokių konkrečių pasiūlymų, informacijos apie prizus bei dovanas.

Atvėrus trečiąjį naujienlaiškį, suprantu, jog „DANIJA“ visiškai neužsiima savo klientų segmentavimu. Nepaisant to, jog turi savo naujienlaiškių gavėjų duomenis, vis tiek siunčia naujienas apie vyriškus batus moterims ir moteriškus batus klientams vyrams.

Kalbant apie panašumus ir bendrumus, visi „DANIJOS“ naujienlaiškiai yra vienodo paprasto dizaino: vyrauja pagrindinės „DANIJOS“ spalvos – raudona, balta bei juoda. Viršutiniame kairiajame kampe pateikiamas parduotuvės logotipas ir šūkis „Įdomiam gyvenimui“. Atvėrus laišką, iš karto galima išvysti turinį. Nėra jokių prisegtų failų. Spustelėjus gautą naujieną, esu nukreipiama į „DANIJOS“ internetinį puslapį. Naujienlaiškio apačioje galima išvysti tris pasiūlymus: persiųsti laišką draugui, tapti „DANIJOS“ draugu „Facebook“ svetainėje bei atsisakyti naujienų.


Apibendrinant galiu pasakyti, jog batų parduotuvės „DANIJA“ siunčiamuose naujienlaiškiuose pastebėjau daugiau trūkumų nei privalumų. Taip, naujienlaiškiai atrodo tvarkingai, turi savitą neerzinantį stilių, tačiau didelis jų srautas visgi gali pradėti erzinti. Bendravimas su klientu labai malonus, familiarus, tačiau naujienlaiškiuose daug skambių šūkių, bet mažai naudingos informacijos. Nepateikiamos kainos, o informacija apie vykstančias akcijas labai minimali. Mano nuomone, jei jau siunčiami šie naujienlaiškiai, tai jie turėtų būti kiek įmanoma naudingesni ir informatyvūs. Koks tikslas iš naujienos, jei po to vis tiek reikia ieškoti papildomos informacijos kitais kanalais.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą