Kas būtų galėjęs pagalvoti, kad 2005 metais dviem draugam kilusi idėja sukurti vietą, kurioje būtu galima lengvai dalintis sukaupta video medžiaga vieną dieną taps vienu lankomiausių tinklalapių ir susilauks tokio populiarumo interneto lankytojų tarpe.
Šio tinklalapio atsiradimas ir staigus pripažinimas sudrebino bei performavo visą internetinę erdvę, medijų pasaulį. Galimybė dalintis namų sąlygomis kurtais video klipais, filmų ištraukomis, muzikiniais bei reklaminiais klipais, televizijos laidomis ir kitokių rūšių įrašais garantavo didžiulį pasisekimą. Internetinė gigantė Google įžvelgusi Youtube potencialą ir artėjančią sėkmę 2006 metais įsigijo šio tinklalapio teises ir šiuo metu užima trečią vietą tarp labiausiai lankomų interneto tinklalapių.
Youtube yra iš tų medijų, kurios šiuo metu yra „ant bangos“. Kasdien skaičiuojama apie du bilijonus peržiūrų, 24 valandos įkeliamų video per minutę, o vidutinė vieno asmens laiko trukmė, praleista šiame tinklalapyje per diena užima 15 minučių.
Youtube galima priskirti prie tam tikros socialinių tinklalapių grupės, kurios tikslas yra lengvas turinio perdavimo procesas. Nesuskaičiuojama gausybė vaizdo ir kitokio tipo įrašų yra talpinami šioje erdvėje tam, kad vartotojai galėtų lengvai prieiti prie jiems reikiamo turinio informacijos. Šis tinklalapis jungia tiek muzikos ar kino gerbėjus, tiek studentus ar verslo atstovus. Pagrindinė šios medijos žinutė yra skirta nevienalytei auditorijai, negalioja joks amžiaus, lyties ar užimamos visuomeninės padėties cenzas. Svarbiausia tinklalapio idėja ir žinutė visuomenei yra pateikti reikiamą informaciją, skirtą darbo ar mokslo užduotims įgyvendinti, sukurti vienodą galimybę kiekvienam pasireikšti. Tiesa, čia yra susiduriama su tam tikrais saugumo reikalavimais bei tinklo etiketo aspektu. Galioja autoriaus teisės, asmens duomenų saugumo apsauga, moralės bei etiketo reikalavimai.
Taip pat vaizdo įrašų peržiūros tinklalapio Youtube siunčiama žinutė yra sietina su edukacine sritimi. Šiame tinklalapyje gausu įvairios mokomosios video medžiagos vaikams, pateikiamos animacinių filmukų ar kitokia forma. Gausu mokslinės, verslo, politinės ir kt. sričių aktualijų.
Nepaisant kūrybinės ir mokslinės Youtube pusės, šis tinklalapis veikia ir komerciniais tikslais. Naujų filmų anonsai, įvairios užsakovų reklamos bei reklaminiai klipai sudaro nemažą dalį visos įrašų fonotekos. Tarp kitų medijų, tokių kaip radijas ir televizija, kyla savotiškas konfliktas, todėl kad pagrindinė žinutė yra ta pati – informuoti plačiąją visuomenę. Youtube tinklalapyje yra talpinamos įvairios televizinių laidų ištraukos, TV šou laidos bei kita archyvinė video medžiaga. Vis didesnis auditorijos mastas visą šią informaciją pasirenka žiūrėti būtent per šį komunikacijos kanalą išvengiant televizijoje ir radijuje paplitusios nuolatinės reklamos bei kitų intarpų.
Dvejopas požiūris apie šį tinklalapį nedaro jokio spaudimo jo lankytojams. Jų skaičius nuolat auga, kaskart patalpinama vis daugiau medžiagos. Mano manymu prieštaringi vertinimai yra daugiau ir verslo atstovų pusės (ypač televizijos). Reitingams mažėjant, mažėja ir gaunamų pajamų kiekis. Tačiau eiliniam Youtube tinklalapio vartotojui tai neturi didelės įtakos, todėl, kad prieiga bei visa naudojimosi koncepcija yra labai patogi. Taigi manau, kad ši medija yra ne tik populiarumo viršūnėje, bet vis dar turi potencialią galimybę, pasitelkiant naujas technologijas, tobulėti ir susilaukti dar didesnės sėkmės.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą