2011 m. spalio 17 d., pirmadienis

Žinutė kurią siunčia kom. kanalas. Užrašai ant automobilių.


Turbūt nerastume tokio žmogaus, kuris nebūtų matęs automobilio, ant kurio užrašyta trumpa žinutė, užklijuotas logotipas ar paveikslėlis, internetinis svetainės adresas, galų gale, tiesiog reklama. Apskritai visas žinutes ant automobilių būtų galima suskirstyti į dvi kategorijas: komercines ir nekomercines. Kiekvieną iš šių kategorijų galima susirstyti į dar daugybę dalių, tačiau mano nuomone kardinaliai skiriasi tik mano išskirtųjų dviejų grupių siunčiamas pranešimas.

Žvelgiant į praeitį, sunku nustatyti, kada tiksliai prasidėjo žinučių rašymas ant transporto priemonių. Tačiau teigiama, kad pirmosios reklamos pasirodė ant tramvajų, po to autobusų ir kito viešojo transporto. Lipdukai ant automobilių pradėjo populiarėti po Antrojo pasaulinio karo, kuomet taip buvo palaikomos įvairios politinės partijos ar politiniai lyderiai. Laikui bėgant lipdukai transformavosi, jų klijavimas įgavo vis daugiau reikšmių. Galima teigti, kad kiekvienas lipdukas, kiekviena žinutė ant automobilio neša vis kitą pranešimą. Tačiau kaip jau minėjau, galima išskirti dvi stambesnes grupes.

Užrašai, lipdukai, logotipai ant automobilių skirti reklamuoti prekę, paslaugą, įmonę ar kokį kitą objektą, be abejo, turi tikslą informuoti potencialų pirkėją, atkreipti jo dėmesį. Kokia forma žinutė ant automobilio bebūtų pateikta, pagrindinis tikslas dažniausiai yra per trumpą laiko tarpsnį suteikti maksimalų informacijos kiekį apie reklamuojamą objektą, jo bruožus, ypatybes. Kitaip tariant pagrindinė ištransliuojamos žinutės paskirtis dažnai nesiskiria nuo bet kurios kitos lauko reklamos transliuojamos žinutės.

Nekomercinės paskirties užrašai ant automobilių gali turėti daugybę kitų tikslų ir transliuoti unikalias žinutes, kadangi dažniausiai reikšmę suteikia patys žodžiai užrašyti ant lipduko. Užrašai gali būti skirti išreikšti religinius įsitikinimus, politines pažiūras, palaikyti mėgstamą sporto komandą, politinį lyderį ar partiją, taip pat reprezentuoti valstybę, galų gale paslėpti pačio automobilio defektus.
Jeigu tokio tipo užrašus panagrinėti plačiau, galima pateikti pavyzdžių, kokie užrašai kokia žinutę kitiems eismo dalyviams siunčia. Pavyzdžiui užrašas “Mokinys tuoj spirs per stabdį” užklijuotas ant automobilio skirto mokyti pradedančius vairuotojus reprezentuoja žinutę, kad vairuotojui, važiuojančiam iš paskos nereikėtų artintis per arti, nes galima laukti netikėtų ir staigių manevrų.
Lygiai taip pat užrašas “Nelėk greičiau, nei skrenda tavo angelas sargas” skleidžia žinutę, skatinančia vairuotojus pasirinkti saugų greitį kelyje. Apskritai dažniausiai tokie lipdukai ir užrašai pateikiami su lengva humoro doze. Todėl galima teigti, kad tokių užrašų vienas iš tikslų gali būti tiesiog pakelti eismo „draugų“ nuotaiką, akimirkai juos nustebinti, pralinksminti. Juk kartais tiek nedaug reikia...

Taigi, šiek tiek pasigilinus į užrašus ant automobilių, į kuriuos mes dažnai nekreipiame dėmesio ar mažų mažiausiai nesusimąstome, kokia žinutę tie užrašai mums bando ištransliuoti, galima apibendrinti, kad skleidžiama žinutė dažniausiai pirklauso nuo pačio užrašo ir yra unikali. Daugiau panašumų turi tik mano išskirta komercinės paskirties užrašų grupė.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą