Dažnai užsukdavau į „Skalvijos“ svetainę turėdama aiškų tikslą – susipažindinti su filmų repertuaru. Šį kartą turėjau kitą priežastį ir, rodos, net fone dominuojanti geltona spalva paantrino – nuteikė žvaliai ir smalsiai.
Iš pažiūros „Skalvija“ kino centro svetainė koncentruota ir neperkrauta. Visų pirma dėmesį sukausto pirmajame puslapyje ryškūs „Šiandien rodome“, „Šią savaitę“ bei „Naujienlaiškis“ užrašai. Pastarasis labiausia nudžiugino, nes pasirodo „Skalvija“ nepasididžiuoja jo „neslėpti“ svetainės užkampyje, taigi tereikia įrašyti žemiau esančiame laukelyje savo elektroninio pašto adresą ir laukti, kada jis atkeliaus! Toliau akys krypsta į viršuje esančią skilčių juostą, kurioje viskas labai aišku ir paprasta. Keliaujant tolyn tenka prisitraukti prie kompiuterio ekrano – nelieka kitos išeities – mat akys nepratusios prie smulkaus šrifto dydžio. Svarbu paminėti, kad „Skalvijos“ kino centras nėra vien nekomercinio kino žiūrovų pamėgta vieta. „Skalvija“ taip pat rūpinasi žiūrovų edukacija – rengiami kino kursai (svetainėje pateikiama tik svarbiausia informacija bei kontaktiniai duomenys), be to kino centras dalyvauja projekte „Mokausi iš kino“ (pateiktas aprašymas bei nurodyta internetinė svetainė). Taigi toliau matyti, kas aktualu bet kokiai organizacijai – naujienų skiltis, kurioje ne itin aišku, kokio „naujumo“ naujienos – datą „atkapstyti“ galima nebent pagal įvykius (tačiau tam reikia papildomų žinių). Šiuo atžvilgiu „Skalvija“ komunikuoja vienpusiškai – vietos vartotojo komentarams nėra, tačiau galbūt čia jų ir nereikia. Beje, vienoje iš skilčių (o pakartotinai ir kino centro svetainės apačioje) pateikti kontaktiniai duomenys – telefonas, faksas, informacinis bei atskirų darbuotojų elektroninio pašto adresai. Kaip paaiškėjo, „Skalvija“ savo svetainėje, nepaisant joje esančios komunikacijos, pateikia kone vien tiesioginės komunikacijos galimybes. Ilgainiui ryškėja nuomonė, kad organizacija neskatina aktyvaus abipusio bendravimo šioje svetainėje. Vienintelė naujai gimusi viltis ir „kabliukas“ – po filmų aprašymais pūpsantis užrašas komentuoti. Šis komentarų rašymas persikelia į naują forumą primenantį puslapį, kuris veikia neypatingai sklandžiai – mane pasitinka lentelė su užrašu „The page at http://www.skalvija.lt says: pim pim“, išjungus ją, kartais pavyksta pasiekti tam tikrą temą, o kartais svetainės langas aptemsta tikrąja to žodžio prasme ir nebelieka nieko. Sėkmės atveju pavyko rasti „Skalvijos“ sukurtą temą apie jų svetainės atsinaujinimą, kurioje lankytojai sveikina, siūlo, diskutuoja, klausia, tačiau iš kino centro pusės atsako nesulaukia.
Mano nuomone, ši svetainė kukli, bet jauki. Rodos, internetinei svetainei kino centras kelia nedaug uždavinių, kurių svarbiausias – skelbti kino programas. Vis dėlto čia trūksta interakcijos, panašu, kad joje neužsibūsi, nes lankytojo dėmesys nėra išlaikomas – pasiimi tik tiek, kiek matai, o toliau tenka rinktis kitus kanalus.
Nieko nepraleidau – „Skalvijos“ svetainėje jokios užuominos apie kino centro dalyvavimą socialiniuose tinklapiuose ar medijose. Skirtingai nei savo internetinėje svetainėje, socialiniame tinklapyje Facebook, organizacija įsitraukia ir ganėtinai aktyviai komunikuoja su savo fanais, kurių skaičius viršija 7 tūkstančius. Kone kiekvieną dieną (ir dažniau) kino centro anketoje pasirodo naujas įrašas. Čia verda naujienų rašymas, komentavimas, konkursų skelbimas, o svarbiausia, kino centro fanai (dažniausiai) sulaukia atsako į savo klausimus ar vertinimus. Be „Skalvijos“ kino centro anketos, šiame socialiniame tinklapyje yra ir „Skalvijos“ kino akademijos anketa, kuri toli gražu irgi nėra apleista. Žinoma, ji orientuota į esamus (ar potencialius) kino akademijos narius, tačiau yra atvira visiems socialinio tinklapio vartotojams. Taigi šioje terpėje „Skalvija“ parodo gerą valią – ryšys atrodo kur kas gyvesnis, jis puoselėjamas, skatinamas vartotojų įsitraukimas dalyvaujant konkursuose ar deklaruojant nuomonę.
„Skalvijos“ kino centas taip pat turi anketą jau kuris laikas populiarumo šešėlyje esančiame MySpace. Vis dėlto šiuo socialiniu tinklapiu kino centras komunikavo tik 2006 – 2007 metais. Anketoje tebėra įkelta „Skalvijos“ video medžiaga, čia dominuoja kino stovyklos archyvas. Taigi panašu, kad tolesnės iniciatyvos šioje terpėje kino centras neparodys.
Iš pažiūros „Skalvija“ kino centro svetainė koncentruota ir neperkrauta. Visų pirma dėmesį sukausto pirmajame puslapyje ryškūs „Šiandien rodome“, „Šią savaitę“ bei „Naujienlaiškis“ užrašai. Pastarasis labiausia nudžiugino, nes pasirodo „Skalvija“ nepasididžiuoja jo „neslėpti“ svetainės užkampyje, taigi tereikia įrašyti žemiau esančiame laukelyje savo elektroninio pašto adresą ir laukti, kada jis atkeliaus! Toliau akys krypsta į viršuje esančią skilčių juostą, kurioje viskas labai aišku ir paprasta. Keliaujant tolyn tenka prisitraukti prie kompiuterio ekrano – nelieka kitos išeities – mat akys nepratusios prie smulkaus šrifto dydžio. Svarbu paminėti, kad „Skalvijos“ kino centras nėra vien nekomercinio kino žiūrovų pamėgta vieta. „Skalvija“ taip pat rūpinasi žiūrovų edukacija – rengiami kino kursai (svetainėje pateikiama tik svarbiausia informacija bei kontaktiniai duomenys), be to kino centras dalyvauja projekte „Mokausi iš kino“ (pateiktas aprašymas bei nurodyta internetinė svetainė). Taigi toliau matyti, kas aktualu bet kokiai organizacijai – naujienų skiltis, kurioje ne itin aišku, kokio „naujumo“ naujienos – datą „atkapstyti“ galima nebent pagal įvykius (tačiau tam reikia papildomų žinių). Šiuo atžvilgiu „Skalvija“ komunikuoja vienpusiškai – vietos vartotojo komentarams nėra, tačiau galbūt čia jų ir nereikia. Beje, vienoje iš skilčių (o pakartotinai ir kino centro svetainės apačioje) pateikti kontaktiniai duomenys – telefonas, faksas, informacinis bei atskirų darbuotojų elektroninio pašto adresai. Kaip paaiškėjo, „Skalvija“ savo svetainėje, nepaisant joje esančios komunikacijos, pateikia kone vien tiesioginės komunikacijos galimybes. Ilgainiui ryškėja nuomonė, kad organizacija neskatina aktyvaus abipusio bendravimo šioje svetainėje. Vienintelė naujai gimusi viltis ir „kabliukas“ – po filmų aprašymais pūpsantis užrašas komentuoti. Šis komentarų rašymas persikelia į naują forumą primenantį puslapį, kuris veikia neypatingai sklandžiai – mane pasitinka lentelė su užrašu „The page at http://www.skalvija.lt says: pim pim“, išjungus ją, kartais pavyksta pasiekti tam tikrą temą, o kartais svetainės langas aptemsta tikrąja to žodžio prasme ir nebelieka nieko. Sėkmės atveju pavyko rasti „Skalvijos“ sukurtą temą apie jų svetainės atsinaujinimą, kurioje lankytojai sveikina, siūlo, diskutuoja, klausia, tačiau iš kino centro pusės atsako nesulaukia.
Mano nuomone, ši svetainė kukli, bet jauki. Rodos, internetinei svetainei kino centras kelia nedaug uždavinių, kurių svarbiausias – skelbti kino programas. Vis dėlto čia trūksta interakcijos, panašu, kad joje neužsibūsi, nes lankytojo dėmesys nėra išlaikomas – pasiimi tik tiek, kiek matai, o toliau tenka rinktis kitus kanalus.
Nieko nepraleidau – „Skalvijos“ svetainėje jokios užuominos apie kino centro dalyvavimą socialiniuose tinklapiuose ar medijose. Skirtingai nei savo internetinėje svetainėje, socialiniame tinklapyje Facebook, organizacija įsitraukia ir ganėtinai aktyviai komunikuoja su savo fanais, kurių skaičius viršija 7 tūkstančius. Kone kiekvieną dieną (ir dažniau) kino centro anketoje pasirodo naujas įrašas. Čia verda naujienų rašymas, komentavimas, konkursų skelbimas, o svarbiausia, kino centro fanai (dažniausiai) sulaukia atsako į savo klausimus ar vertinimus. Be „Skalvijos“ kino centro anketos, šiame socialiniame tinklapyje yra ir „Skalvijos“ kino akademijos anketa, kuri toli gražu irgi nėra apleista. Žinoma, ji orientuota į esamus (ar potencialius) kino akademijos narius, tačiau yra atvira visiems socialinio tinklapio vartotojams. Taigi šioje terpėje „Skalvija“ parodo gerą valią – ryšys atrodo kur kas gyvesnis, jis puoselėjamas, skatinamas vartotojų įsitraukimas dalyvaujant konkursuose ar deklaruojant nuomonę.
„Skalvijos“ kino centas taip pat turi anketą jau kuris laikas populiarumo šešėlyje esančiame MySpace. Vis dėlto šiuo socialiniu tinklapiu kino centras komunikavo tik 2006 – 2007 metais. Anketoje tebėra įkelta „Skalvijos“ video medžiaga, čia dominuoja kino stovyklos archyvas. Taigi panašu, kad tolesnės iniciatyvos šioje terpėje kino centras neparodys.
„Skalvija“ kino centras yra registruotas Vimeo socialinio tinklapio narys. Vis dėl to šiuo atveju kino centras yra pasyvus – vienintelė ir paskutinė video medžiaga įkelta prieš daugiau nei pusę metų apie specialų paskaitų ciklą „7 pokalbiai apie „Baltą kaspiną“. Be to, „Skalvija“ turi ir socialinio tinklapio Youtube. Tačiau ir ši socialinė medija nėra išnaudojama – užsiregistravusi 2009 metais, ir įkėlusi keletą video medžiagos iš Vilniaus dokumentinių filmų festivalio, „Skalvija” daugiau čia nebepasirodė. Galbūt kino centras tiesiog nusprendė koncentruotis į daugiau funkcijų bei galimybių suteikiančius socialinius tinklapius.
Retsykiais „Skalvijos“ socialinio tinklapio Facebook įrašuose „ištransliuojama“ dar viena socialinė medija – pasirodo kino centras turi tinklaraštį "Skalvijos“ įžvalgos. Juodos spalvos fone jau kelis metus kas mėnesį pasirodo „Skalvijos“ atstovų įrašai. Čia pasakojamos istorijos, dėstomos mintys, svarstymai, kuriuose jaučiamas ironijos prieskonis, tačiau svarbiausia atvirai ir drąsiai, todėl abejonės dėl nuoširdumo (o kartu ir pagarbos) skaitytojui, nebelieka. Šeši tinklaraščio sekėjai nėra aktyvūs komentuotojai, tačiau tinklaraštis tebėra pildomas.
Galiausiai, vertinant „Skalvijos“ išorinę komunikaciją internete kyla prieštaringi jausmai, tačiau randu kompromisą – skirtinguose kanaluose, organizacija remiasi skirtingomis vertybėmis bei tikslais. Kino centro internetinė svetainė orientuota į svarbiausios informacijos talpinimą, tačiau kaip minėjau, nepersistengia ir nemėgina užmegzti tvirto ryšio su svečiu. Paradoksalu, tačiau nuoširdus ir jautrus kino centro tinklaraštis taip pat negarantuoja lankytojų interakcijos. Iš visų socialinių tinklų svetainių, kurioms priklauso „Skalvija“, vienintelė gyvybinga ir aktyvi yra Facebook anketa. Šioje terpėje įmonė siekia užmegzti dialogą, neleisti pamiršti apie save bei skatinti įsitraukimą. Taigi įžvelgtus „Skalvijos“ kino centro išorinės komunikacijos trūkumus papildžius teigiamais bruožais, vertinčiau ją vidutiniška.
Retsykiais „Skalvijos“ socialinio tinklapio Facebook įrašuose „ištransliuojama“ dar viena socialinė medija – pasirodo kino centras turi tinklaraštį "Skalvijos“ įžvalgos. Juodos spalvos fone jau kelis metus kas mėnesį pasirodo „Skalvijos“ atstovų įrašai. Čia pasakojamos istorijos, dėstomos mintys, svarstymai, kuriuose jaučiamas ironijos prieskonis, tačiau svarbiausia atvirai ir drąsiai, todėl abejonės dėl nuoširdumo (o kartu ir pagarbos) skaitytojui, nebelieka. Šeši tinklaraščio sekėjai nėra aktyvūs komentuotojai, tačiau tinklaraštis tebėra pildomas.
Galiausiai, vertinant „Skalvijos“ išorinę komunikaciją internete kyla prieštaringi jausmai, tačiau randu kompromisą – skirtinguose kanaluose, organizacija remiasi skirtingomis vertybėmis bei tikslais. Kino centro internetinė svetainė orientuota į svarbiausios informacijos talpinimą, tačiau kaip minėjau, nepersistengia ir nemėgina užmegzti tvirto ryšio su svečiu. Paradoksalu, tačiau nuoširdus ir jautrus kino centro tinklaraštis taip pat negarantuoja lankytojų interakcijos. Iš visų socialinių tinklų svetainių, kurioms priklauso „Skalvija“, vienintelė gyvybinga ir aktyvi yra Facebook anketa. Šioje terpėje įmonė siekia užmegzti dialogą, neleisti pamiršti apie save bei skatinti įsitraukimą. Taigi įžvelgtus „Skalvijos“ kino centro išorinės komunikacijos trūkumus papildžius teigiamais bruožais, vertinčiau ją vidutiniška.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą