2011 m. spalio 20 d., ketvirtadienis

Medija.Radijas.

Medija - komunikacijos priemonė, kuri gali būti panaudota tiek asmeninei, tiek masinei komunikacijai. Vokiečių mokslininkas Knutas Hickethieris medijas skirsto pagal funkcijas (stebėjimo, įrašymo, perdavimo, komunikacijos), Harry Pross skirsto medijas į pirmines, antrines ir tretines (pagrindinis skirtumas yra tai, ar yra ir kaip yra naudojamas aparatas). Tačiau M. McLuhano (1911–1980) teorijoje „medijos“ raiškos spektras daug platesnis. Čia medija yra bet kokia techninė žmogaus raiškos forma, technologija ar net kokios nors veiklos žaliava (kirvis, popierius, namas, elektros šviesa, laikrodis ar pinigai).

Viena iš medijų yra radijas. Radijas priskiriamas „karštosioms medijoms“, nes reikalauja aktyvaus publikos dalyvavimo ir įsitraukimo. Vos atsiradus radijui jo funkcija buvo tik viena – informuoti visuomenę, bet bėgant laikui, keičiantis visuomenei ir pačioms technologijoms radijas ėmė siųsti ir kitą „pranešimą“ - jis tapo laisvalaikio praleidimo būdu, puikiu muzikiniu fonu vairuojant automobilį ir netgi žaidimų erdvė, kuri suteikė galimybę laimėti įvairius prizus. Taip pat radijas pasižymi įvairialype auditorija - jį klauso tiek jaunas, tiek senas. Anksčiau siųsta pagrindinė radijo žinutė – informavimas, naujienų pateikimas tapo mažiau svarbus ir ėmė disonuoti su reklamomis ir skelbimais taip mažindamas kanalo interaktyvumą ir slopindamas pagrindinę žinutę. Tiesa, šie pokyčiai vyko palaipsniui, dėl visuomenės poreikių keitimosi ir kitų medijų įtakos. Radijas negalėjo likti tik sausos informacijos teikimo šaltiniu, kai tuo tarpu kitos medijos (tokios kaip televizija, internetas) ėmė tobulėti ir stipriai konkuruoti, tapo neribotu informacijos sklaidos šaltiniu, pramogų erdve ir užima didžiąją dalį daugumos žmonių laisvalaikio. Be to, keitėsi ir visuomenė, kuriai reikėjo naujovių, linksmybių ir įvairiapusės informacijos. Radijas prisitaikė prie kitų medijų, netgi integravosi į vieną iš jų – internetą.

Taigi radijas – medija, kuri iš pradžių buvo tik informacijos sklaidos priemonė šiais laikais ėmė skleisti ir kitą žinutę – pramoginę, taip prisitaikydama prie kitų besikeičiančių medijų ir vis dar išliekanti populiari.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą