2011 m. rugsėjo 28 d., trečiadienis

Sofa Travel komunikacijos internete apžvalga


Sofa Travel tai – Novaturo dukterinė įmonė, užsiimanti taip pat kelionių planavimu ir organizavimu, tačiau orientuojasi į mažesnio biudžeto keliones. Sofa Travel biurai įsikūrę didžiuosiuose Lietuvos miestuose: du Vilniuje ir po vieną Kaune bei Klaipėdoje. Viso Sofa Travel kelionių pardavimo tinkle dirba 14 darbuotojų, kurie tiesiogiai aptarnauja klientus. Kaip teigia pati įmonė, biurų atidarymo tikslas buvo tiesiogiai pažinti savo klientus, aptarnauti juos nuo pat kelionės pasirinkimo ir ruošimosi atostogoms iki pat pabaigos, kuomet išklausomi jų įspūdžiai ir pastabos.

Komunikacija su klientu, kaip pabrėžė pati įmonė, yra labai svarbi, todėl šiai sričiai

yra skiriamas didelis dėmesys: informacija pateikiama internetiniame tinklalapyje, veikia Sofa Travel skambučių centras, klientai gali paskambinti į biurą naudojant Skype programa, parašyti elektroninį laišką, paskambinti telefonu į bet kurį biurą, bei prisijungti prie Sofa Travel puslapio socialiniame tinklalapyje Facebook. Toliau mėginsiu aptarti ir pakomentuoti kiekvieną įmonės naudojamą komunikacinę priemonę.

Tad pradėkime nuo oficialios Sofa Travel internetinės svetainės www.sofatravel.lt. Visas svetainės turinys skirtas kelionių paieškai ir informacijai apie jas, tačiau dėmesys taip pat krypsta ir į dedamas dideles pastangas komunikacijai su klientais palaikymui. Pavyzdžiui, jau pradžios puslapyje, viršutiniame dešiniajame kampe, akys užkliūna už šiltai besišypsančio ir draugiškai atrodančio Sofa Travel darbuotojo

nuotraukos. Po nuotrauka yra pasiūlymas paskambinti į biurą naudojant Skype programą, tad jei ši programą yra paleista kompiuteryje ir dabar yra biuro darbo valandos, klientai gali susisiekti akimirksniu. Taip pat puslapio viršuje matomas didesniu nei įprasta šriftu parašytas Sofa Travel skambučių centro telefonas, kuriuo, centro darbo laiku, klientas gali užsisakyti kelionę telefonu. Paslinkus puslapį žemyn, dešiniajame kampe atsiranda užklausos forma, kurią užpildžius, į elektroninį paštą ateina atsakymas š jus dominusį klausimą. Čia pat yra siūloma užsisakyti visas naujienas el. paštu, ar užsiregistruoti pačiame puslapyje ir tai suteiktų galimybę rašyti komentarus ir kelionių įspūdžius. Naujienų prenume

ratoje galima įvesti papildomus duomenis šalia savo elektroninio pašto adreso, ir jus pasieks informacija susijusi tik su jus dominančia šalimi, kaina ar kitokiu specialiu jūsų pageidavimu. Turint omenyje, kad įmonės veikla yra kelionių organizavimas ir pardavimas, o tai reikalauja daug informacijos ir aiškumo, be to, dažniausiai klientai praleidžia daug laiko čia renkant informaciją, todėl be to, dažniausiai klientai praleidžia daug laiko čia renkant informaciją, todėl elektroninė svetainė yra sukurta ir išdėstyta paprastu stiliumi, patogiai bei suprantamai. Dar vienas, mane maloniai nustebinęs, dalykas buvo tai, kad

Sofa Travel ragina klientus įvertinti jų svetainę surask.lt sistemoje. Šiuo metu ši svetainė yra surinkusi 6,967 iš10 balų.

Man asmeniškai taip yra tekę naudotis Sofa Travel paslaugomis ir konsultantui siunčiau elektroninį laišką. Gavau greitą, informatyvų ir šiltą atsakymą, todėl, kai kitą kartą prireikė išsamesnės informacijos apie keliones, net neabejodama parašiau tai pačiai konsultantei ir nenusivyliau.

Klientai taip pat gali rasti Sofa Travel socialiniame tinklalapyje Facebook, kur šią anketą „mėgsta“ 3061 vartotojas. Ypatingu aktyvumu ir intensyvia komunikacija šis puslapis nepasižymi, tačiau čia bent kartą per savaitę yra paskelbiamos žinutės (paskutinė žinutė parašyta rugsėjo 22 d.), dažniausiai su akcijomis ir ypatingais kelionių pasiūlymais. Tiesa, čia taip pat skelbiami įvairūs fotografijų konkursai, kur galima laimėti smulkias dovanėles. Nors ir žinučių skaičius neatrodo stulbinamas, tačiau vartotojai reaguoja į jas, nes pranešimai susilaukia komentarų bei „patinka“ įvertinimų. Pasitaiko ir vartotojų užduodamų klausimų į kuriuos atsako Sofa Travel darbuotojas. Beje, atsakymai yra pateikiami visos Sofa Travel vardu, o ne individualių konsultantų. Priešingai nei internetinėje svetainėje, kur yra pateikiamos net konsultantų nuotraukos ir vardai, Facebook komunikacija vyksta tik įmonės vardu.

Manau, kad įmonė Sofa Travel tinamai įvertino komunikacijos su savo klientais svarbą ir puikiai išnaudojo priemones šiam ryšiui palaikyti. Internetinėje svetainėje galima rasti ir išsirinkti patogiausią būdą informacijai gauti: nuo biuro adreso iki elektroninio pašto, nuo biuro telefono numerio iki skambučių centro, nuo galimybės susisiekti Skype iki užklausų rašymo bei prisijungimo prie Facebook puslapio. Čia su klientais bendrauja konsultantai (priešingai nei Facebook svetainėje, kur visas žinutes ir atsakymus skelbia įmonė), kurių nuotraukas ir vardus galima išvysti svetainėje, todėl jei klientas negali atvykti į biurą, elektroninę komunikaciją stengiamasi išlaikyti kiek įmanoma asmeninę ir draugiškesnę. Įmonė pati skatina klientus įvertinti savo svetainę, tai galėtų rodyti, jog jai išties svarbu įvertinimas ir tobulėjimas. Komunikaciją internetinėje svetainėje vertinu gerai, tačiau to nepasakyčiau apie situaciją Facebook. Šaunu, kad rengiami įvairūs konkursai, bet siūlyčiau daugiau dėmesio skirti klientų skatinimui bendrauti bei domėtis, dėmesio atkreipimui galima dalintis įvairiomis kelionių nuotraukomis ir įkvėpiančiais filmukais, kad sušiltinti ir suasmeninti komunikaciją, galima taip pat supažindinti su konsultantais ir panašiai.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą