Kaip ir kiekviena šiuolaikinė bendrovė „Lietuva Statoil“ (toliau – Statoil) stengiasi palaikyti ryšį su esamais bei potencialiais klientais, juos sudominti, siekti abipusės komunikacijos. Vienas iš būdų tai padaryti – naudotis elektroninės komunikacijos priemonėmis. Šios įmonės komunikacija internete vykdoma naudojant internetinį puslapį, socialinius tinklus bei specializuotas svetaines. Toliau nagrinėjama kaip kiekvieną iš šių priemonių naudoja analizuojama kompanija bei pateikiamas vertinimas eilinio vartotojo (mano) akimis.
Viena iš pagrindinių komunikacijos priemonių internete – internetinis puslapis. Kiekvienai kompanijai turėtų būti svarbu jog jos svetainė būtų aiški ir patraukli, atskleistų propaguojamas vertybes bei esminę informaciją, sudomintų vartotoją. Pirmas įspūdis apie Statoil internetinį puslapį (http://www.statoil.lt/) vidutiniškas: svetainė nepasižymi originaliu dizainu, išdėstymas gan nuobodus, bet aiškus. Tačiau žinant, jog ši įmonė nekuria originalaus ar ypatingo produkto, svetainė atitinka jai keliamus reikalavimus. Turinio prasme internetinis puslapis suskirstytas į 7 sritis (degalai, paslaugos, Made to Go, įmonėms, Statoil EXTRA, didmeninė prekyba, karjera), iš kurių 2 nukreipia į Statoil sukurtus prekės ženklus (Made to Go, Statoil EXTRA) ir taip pat pateikiama informacija apie pačią organizaciją (vertybės, kontaktai ir pan.). Organizacija savo puslapyje skelbia naujienas (paskutinė 2011 rugsėjo 1 d.), bet ne itin aktyviai, jų negalima iš karto komentuoti. „Pageidavimus, pastabas ir lūkesčius” vartotojai gali pasiūlyti atradę tam skirtą skiltį, tačiau tai nebus matoma kitiems vartotojams, neskatins bendravimo. Lankytojams siūloma pasidalinti matoma informacija socialiniuose tinkluose, tačiau Statoil savo puslapyje nenurodo, jog dalyvauja socialinių tinklų veikloje, ar turi ten profilius (nors ir turi). Taigi, Statoil internetinį puslapį galima vertinti kaip gan statišką bendravimo prasme ir vidutiniškai patrauklų.
Dar viena komunikacijos priemonė internete – socialiniai tinklai. Statoil yra prisijungusi prie dviejų socialinių tinklų: Facebook (https://www.facebook.com/tavostatoil?sk=wall) ir Twitter (http://twitter.com/#!/statoil_lt). Naujausias įrašas Twitter paskelbtas 2010 gegužės 18 d. Taigi, galima drąsiai teigti, jog šis socialinis tinklalapis nebenaudojamas ir ten tikrai nevyksta jokia komunikacija. Ko gero taip nutiko todėl, kad nebuvo gauta jokio atsako iš vartotojo. Tačiau išnagrinėjus žinučių turinį, matoma, kad jokio atsako ir negalėjo būti. Naujienos vien apie akcijas ir nuolaidas, nėra jokios paskatos įsitraukti vartotojui, neskatinama diskusija. Šiek tiek kitokia situacija matoma Facebook. Čia naujienos skelbiamos pakankamai dažnai (paskutinė 2011 rugsėjo 22 d.), vartotojai linkę jas komentuoti, į diskusiją įsitraukia ir Statoil. Vyksta organizacijos (Tavo STATOIL) bendravimas su vartotojais. Įrašai labai įvairūs: nuo akcijų bei konkursų laimėtojų iki juokingų/įdomių video (nebūtinai tiesiogiai susijusių su organizacija). Paskutinės naujienos apie krepšinio čempionatą (Statoil vienas iš rėmėjų), taigi, vartotojų įsitraukimas gan didelis, jaučiamas jų prielankumas, noras diskutuoti, komentuoti. Gan nemažas ir prisijungusių skaičius (3251 vartotojas „mėgsta“ Statoil), įrašai dažnai susilaukia komentarų, pokalbyje dalyvauja ir organizacijos darbuotojai (ne oficialiai, o kaip eiliniai žmonės, bet kartais pasisako). Taigi, Statoil gan aktyviai dalyvauja Facebook veikloje, stengiasi įtraukti vartotojus, bendrauti patys ir kol kas jiems tai pavyksta.
Informacija apie Statoil skelbiama ir specializuotose svetainėse. Informaciją apie rekvizitus (http://www.rekvizitai.lt/imone/lietuva_statoil/), degalines (http://www.keliuvinjetes.lt/index.php/lt/platinimo-vietos2/statoil-lietuva.html) galima rasti tam skirtose svetainėse, tačiau tai neskatina komunikacijos. Apie šią įmonę taip pat galima aptikti ir skundų (http://skundai.balsas.lt/skundai/skundas/4016/0/Transportas/Degalines/STATOIL-LIETUVA) , tačiau organizacija jų arba neieško, nes nesidomi, arba tiesiog nenori komentuoti ir tokiu būdu stengtis užmegzti kontaktą su vartotojais. Visai kitas dalykas organizacijos parama „Eurobasket 2011”, apie kurią užsimenama ne vien Statoil internetiniame puslapyje, ar Facebook profilyje, bet taip pat ir su čempionatu susijusioje svetainėje (http://www.basketnews.lt/news-38194-lietuva-statoil-stebins-akcijomis-ir-platins-europos-cempionato-bilietus-video.html). Bet ir čia organizacija nepersistengė: sulaukta kelių komentarų „į temą“, o toliau pokalbis vystėsi ne visai palankia vaga. Taigi, Statoil ne itin gerai išnaudoja komunikaciją per specializuotas svetaines, trūksta įmonės dalyvavimo.
Apžvelgus Statoil komunikaciją internete, galima teigti, jog ši organizacija toli gražu neišnaudoja visų galimybių. Kol kas vartotojų įsitraukimas ir abipusė komunikacija jaučiama tik socialiniame tinkle Facebook, o kitos priemonės tarsi primirštos (statiška svetainė, jokio įsitraukimo į specializuotus internetinius puslapius, forumus), taip pat jaučiamas ir asmeninės komunikacijos trūkumas.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą